ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-10, 09:15

Roine

Nykomling
Roine är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Bila till Grekland
Har i sommar funderingar på att bila till Grekland. Har tidigare bilat till Kroatien.Bosnien Montenegro. Har tidigare bott hos goda vänner i Istrien och Slavonien så blir det även kommande sommar. Har sedan lite planer på att ta en tripp vidare ner till Meteora i Grekland. Söker någon som har tips om en bra resväg? När vi är i Slavonien så har vi bara ca 3 mil till Serbiska gränsen. Bila genom Serbien och Makedonien kan det vara en bra väg ? Eller är färja från Istrien till Italien och sedan från Italien till Grekland ?
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 10:56

twisted_chrylle

Standard
Beror på vart du börjar bila ifrån.
Jag kör nu för 4de gången bara i år till grekland, och den bästa vägen är:
trelleborg - rostock båten, kör söder genom Berlin, Nurnberg ner till Munchen.
Sen finns det 2 vägar igenom österrike att välja på, en som e Autobahn men kostar skjortan i Italien, och en annan (som går mot Trieste) som kan vara minst lika snabb om man har tur, annars kan man fastna länge om man har extrem otur. kör mot venedig och ta båten över till Igoumenitsa eller mer söder ut, Patra.

Jag brukar ta den sträckan från hamn till hamn på kontinenten på mellan 10-14 timmar (beror helt på trafik och hur länge jag orkar köra i sträck). Annars kan du ta det lungt och ta en dag i venedig, eller i Österrikiska Alperna, det kan jag varmt rekommendera.

Chrylle
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 14:26

Gäst

Standard
Du nämnde att du hade bilat ner till Kroatien, hur bilar man ner det? Billigaste vägen?
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 15:17

Roine

Nykomling
Roine är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Thumbs up Svar till Gäst
Vilken är den billigaste vägen vet jag ej. Vi har ca 70-75 mil i Sverige till Malmö eller Trelleborg så det brukar bli resdag 1. Har sedan kört lite olika vägar, någon gång genom Dannmark färja Rödby - Puttgarden övernattning någonstans i södra Tyskland vidare genom Österrike och Slovenien (Salzburg-Villach-Ljubljana-Koper) och in i Kroatien den vägen. Någon gång har det blivit färja Gedser - Rostock (Berlin -Prag -Maribor - Zagreb). Har även provat nattfärja Trelleborg - Rostock vilket jag tror att vi gör även i år. Åkte med TT linje förra året men det var ganska slitna hytter så i år provar vi nog något annat rederi.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8