ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-20, 12:41

bibbsan

Nykomling
bibbsan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Question Lefkas i Augusti
Hej !
Vi är ett par som ska till Agia Nikitas i Lefkas i Augusti . Har lite funderingar ; Hur stort är stället ?
Finns där mopeduthyrning där eller måste man in till stan för att hyra moppe ?
Vi har tänkt att åka runt till olika stränder . Vill gärna ha med videokameran men vågar man lämna den på stranden när man är i och badar ?
Var på Karpathos förra året och där behövde man iaf inte känna sig orolig .
Finns det servering vid de fina stränderna, tex Porto Katsiki och Katshima ?
Förslag på var man äter gott till ett bra pris ? Vad bör man se förutom stränderna ?
Svara med citat

Gammal 2008-06-01, 16:51

Gäst

Smile Agios Nikitas Lefkas
Hej,
Jag har varit många gånger på Lefkas och verkligen rekomenderar att åka ditt.
Agios Nikitas är rätt litet ställe men det finns Europcar så att ni kan hyra moped.
Finns massa fina restauranger.
Visst kan ni tar med kamera osv, Lefkas är den trevligaste ö i Grekland vi hade så trevligt och befolkning är rätt trevligt ibland hade vi glömt att låsa bil hände aldrig nåt.
En recomendation bara om ni kan resa tidigare eller senare än augusti, eftersom alla greker från fastlandet kommer till Lefkas och Italienare reser med bil till Lefkas så att det kan blir lite för mycket turister.
Bästa tiden är september!
Har en bra resa!
Svara med citat

Gammal 2008-06-27, 23:05

Gäst

Standard
Vad kostar det att hyra en moped i en vecka? eller bil, i nikitas?
Svara med citat

Gammal 2011-03-15, 19:47

malin91

Nykomling
malin91 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Smile
Heej! Var i Lefkas förra sommaren och det är en väldig vacker ö. Jag var i Nidri, en stad som jag tycker att ni verkligen måste besöka när ni är där Det finns en pub som heter byblos med helt underbara människor, så om ni har tid stanna till en kväll där Något jag verkligen rekomenderar är att ta en båt tur Jag upplevde lefkas som en väldig trygg plats... dom flesta greker som vi lärde känna låste tex aldrig deras bilar... och jag själv tycker att det är lite för lite människor om man inte åker i juli eller augusti månad så rekomenderar er att åka då

ha en trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2011-03-15, 19:48

malin91

Nykomling
malin91 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Smile
Hahaha märkte nu att jag svarar ett par år försent.. men hur hade ni det på eran resa?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8