|
|

2008-01-30, 20:20
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 0
|
Platanias
Jag o min sambo o tvååriga dotter ska till Platanias i sommar o ska bo på ett Apollohotell som heter Proimos Maisonettes. Eftersom vi åker med en så liten tjej, skulle vi vilja höra oss för om någon bott på detta hotell, o iså fall vad ni tyckte? Var det långt att gå till Platanias? Har förstått det ligger i utkanten, men gillade stilen på hotellet o priset var ju inte heller fel.. Verkar vara jättemysigt i Platanias o ganska enkelt om man har barn, dock har jag förstått att stranden är lite sisådaär med barn. Men hon badar ju aldrig själv. Vore jättetacksam för svar ang hotellet! Tack på förhand!
|
|
|

2008-02-15, 21:09
|
Reg.datum: feb 2008
|
Har inte varit på just det hotellet, men har varit i Platanias och det var jättefint =)
Det är fullsmockat med barnfamiljer så det är nog lämpligt resmål om man har barn.
|
|
|

2008-02-15, 22:26
|
Reg.datum: nov 2006
Rykte: 6
|
Plantanias är ett super trevligt resemål när man reser med
barn! ( även utan barn) Många barnfamiljer! Kan verkligenr rekommendera att man
ska åka till Platanias! Ett resemål som jag vill besöka igen!
Trevlig resa!
|
|

2008-04-26, 22:50
|
|
|
Proimos
Citat:
Ursprungligen postat av CHARTERFIA
Jag o min sambo o tvååriga dotter ska till Platanias i sommar o ska bo på ett Apollohotell som heter Proimos Maisonettes. Eftersom vi åker med en så liten tjej, skulle vi vilja höra oss för om någon bott på detta hotell, o iså fall vad ni tyckte? Var det långt att gå till Platanias? Har förstått det ligger i utkanten, men gillade stilen på hotellet o priset var ju inte heller fel.. Verkar vara jättemysigt i Platanias o ganska enkelt om man har barn, dock har jag förstått att stranden är lite sisådaär med barn. Men hon badar ju aldrig själv. Vore jättetacksam för svar ang hotellet! Tack på förhand!
|
Nyss hemkommen efter en härlig vecka på Kreta och detta idylliska hotell, Platanias är ju ganska vidsträckt och "flyter"ihop med andra orter, affärer och restauranger och övrigt ligger alldeles i närheten av hotellet så det blir inga problem för er, stranden är inte den bästa kanske, men fullt duglig och badvänlig, sen finns det ju en pool på hotellet, inte så stor men med en avdelad barnpool finns det. Själva hotellet eller det är ju i själva verket flera byggnader, är helt underbart, de flesta rummen är ju i etage, men med tanke på eran dotter kanske ett i markplan är bättre, det är en ganska brant trappa i etage lägenheterna och stengolv på bottenvåningen.....men alla rummen är jättemysiga, och bor ni i markplan har man som en liten veranda utanför med stolar och bord,hela området är dessutom inhägnat så någon rymningsrisk för dottern finns inte  ägaren och övrig personal är fantastiska, man blir verkligen väl omhändertagen,det blir en familjekänsla över det hela. Jag/vi kommer med stor sannolikhet att åka till Kreta igen och var vi då ska bo råder det inga tvivel på.....
Mvh Anders
|
|
|

2008-04-26, 23:42
|
Reg.datum: apr 2008
|
Har nu regat mig på detta forum, svarade dig innan som "gäst", ville bara tillägga att rummen är välutrustade: kaffebryggare, vattenkokare, kylskåp, micro, kastruller och stekpanna samt givetvis glas, bestick och porslin, det är oxå väldigt rent och välstädat. Ni blir oxå väl omhändertagna i snackbaren, god mat och dricka till överkomliga priser
|

2008-05-29, 22:39
|
|
|
Åh, tack för era goa o utförliga svar! Vi åker ju snart, så blev så glad över att få lite inputs.. Låter ju som vi gjort ett bra val, både av hotell o resmål. Har dock fått en etagelägenhet, men vår dotter går galant i trappor o är jätteförsiktig, så det går nog bra ändå. Ser verkligen fram emot att spatsera längst strandpromenaden på kvällen, in mot centrum. Verkar som att hotellet har en barnvänlig o mysig atmosfär, är inte så inne på Bamseklubbar o dyl. Gillar det lite genuina. Stod det skulle vara liten jacuzzi vid poolen oxå, Anders, stämmer detta? Lät nice.. Hur är prisnivån i övrigt i Platanias? Som hemma? Finns det livsmedelsbutik i närheten att handla ex frukost på? Hihi, eg behöver jag ju inte veta allt detta i förväg, men tycker det är så mysigt att få drömma o planera, inte var dag man lycks komma iväg hela familjen så här.. Längtar!
|
|
|

2008-05-30, 17:28
|
|
Proimos Maisonnettes
Hej igen, nån jaccuzzi hittade vi inte, frågade inte heller då det inte var nå´t vi saknade 
Vill du ha bilder från Hotellet är det bara att du hör av dej.
Prisnivån ligger lite under våran, beror ju på vad man köper förstås, men man kan äta och dricka gott för en inte allt för stor peng 
Cigaretter, Ouzo och annat inhemskt är ju riktigt billigt...
Att handla ex. frukost tillbehör osv gör ni efter en liten promenad på 5-10 min.
det finns alldeles nära hotellet oxå men det lönar sig lite att gå en bit extra...
Hyra bil kan man göra för ett överkomligt pris och då ta sig till de mest underbara ställen som ex. Paleochora och Elafonissi....Ha det bäst
|

2008-05-30, 23:41
|
Reg.datum: jan 2008
|
Tack igen!
Tack igen, så kul att du svarade! Man blir verkligen ressugen nu, kort tid kvar! Jättekul att få lite info, känns som man snart är där ju. Undrar bara en sista sak.. Vet du möjligtvis hur extrabäddarna är? Vår lilla tjej kommer ju få sova i en sådan, o det kan ju vara allt från en fåtölj till en tältsäng.. Men kanske du/ni ej hade någon förstås, bara om man reser med barn ju. Kan vara bra veta lite i förväg, hon sover fortfarande i spjälsäng här hemma, av ren lathet, hihi..
Snäll du är som orkar svara!
Tror vi får en underbar vistelse i Platanias!
|
|
|

2008-05-31, 11:17
|
|
Extrasäng
Hej igen, tyvärr vet jag inte hur extrasängarna är då vi inte hade barn med på resan. men med tanke på hur bra allt annat var så är nog de oxå bra 
Hoppas nu ni får en underbar semester, och en trevlig vistelse på Proimos Maisonettes
|

2010-08-08, 23:16
|
|
|
Proimos Maisonettes
Är det någon som har lite bilder från detta hotell? Vi ska åka dit i september. Skulle va roligt att få se hur det ser ut.
|
|
|

2010-08-16, 20:36
|
|
|
Hotel Chania, Proimos Hotels Apartments in Chania, Hotel Platanias Chania, Vacations in Crete, Cretan hospitality, Greece vacations
Här kan du titta på lite bilder, de har även en egen sida på facebook där de finns lite fler bilder. Den där jaccusin som ingen tycks hitta finns men är inte en traditionell jaccusi utan ett bubbelagregat som gör att man får som en liten bubbelpoolshörna i trappen ner i poolen. Man sätter på den gnom att trycka på en knapp som finns vid det lilla huset/skåpet vi statyn med tre huvud vid grinden man tar för att gå ut och ner till stranden. Håller med om att det är ett jättemysigt hotell och jag har aldrig förr bott på ett lägenhetshotell som varit så välutrustat, det finns allt. Många saker som vattenkokare, brödrost, micro, strykjärn, strykbräda och även badrumsvåg ser man ju inte så ofta och sen är de nog det första och enda hotellet i grekland som har myggnät och bäddmadrasser i sina sängar. Ni blir nog inte besvikna, själv så bor jag gärna där igen.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|