|
|

2007-09-20, 12:08
|
Reg.datum: sep 2007
Rykte: 0
|
Ixia
Är det någon som varit på Rhodos hotell Forum Beach? Hur är det? Är det bra för tonåringar? Hur är stranden/sanden? Har någon valt ultra inclusive, och hur var det? Är det någon som har erfarenhet av solresor? Leif o Lena
|
|
|

2007-09-26, 23:28
|
|
|
Vet ej....
...men hoppas någon annan vet! Vi har tittat på resorna dit med Solresor, väldigt bra pris!!
Det verkar vara mycket akiviteter, även för tonåringar.
|
|
|

2007-11-28, 00:14
|
Reg.datum: nov 2007
|
Jag söker ockå efter någon som varit där och kan tala om hur det är på hotellet. När jag läser om hotellet på internationella diskussions "siter" så är det mycket negativt. Jag skulle vilja höra vad som är bra. Måste man äta inomhus när man har all-inclusive? Är det bara 1 bar för all-inclusive gäster där det är så lång kö att man väljer att betala för sin dricka i annan bar?
Har någon haft barn i Solresors barnklubb Happy?
|
|
|

2007-12-28, 01:30
|
|
|
Forum Beach ,IXIA
Hej ALLA!
Kan lugna er med att det är kanon på Forum Beach ...inga problem !!
Alla illvarslande rykten är bara några som känner sig lite klämda.Och ja jag har varit där och skall dit igen 2008!!
Blåsigt?Nja inte mer än på exempelvis Kretas norrkust och så vidare.Så ta det lugnt det kommer att vara bra..Man skall inte jaga upp sig i onödan.!;O)
|
|
|

2007-12-30, 17:39
|
Reg.datum: nov 2007
|
kan du inte berätta lite mer om hur det är!
|
|
|

2008-01-01, 01:56
|
|
|
Forum Beach
Kan du berätta mer om Forum Beach, hur alinclusive funkade om det var bra? och vad man kan göra runt[omkring hotellområdet. Stranden vid hotellet, bra och många solstolar????
Vi ska åka dit i sept 2008. Vill veta ALLT...
QUOTE=Gäst;63532]Hej ALLA!
Kan lugna er med att det är kanon på Forum Beach ...inga problem !!
Alla illvarslande rykten är bara några som känner sig lite klämda.Och ja jag har varit där och skall dit igen 2008!!
Blåsigt?Nja inte mer än på exempelvis Kretas norrkust och så vidare.Så ta det lugnt det kommer att vara bra..Man skall inte jaga upp sig i onödan.!;O)[/quote]
|
|
|

2008-04-19, 00:02
|
|
|
Jag vill åxå veta hur det är på Forum Beach Ixia
Jag har bokat den 16 augusti, jag plus två tonåringar. Vill höra synpunkter från folk som har varit där eller ska dit!
//Carina
|
|
|

2008-04-19, 10:19
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Har ikke vært på forum beach..., men vet bare at stranden ved Ixia er en stenstrand, den har ikke sand... Og ellers kan det blåse en del, noe som igrunn kan være deilig om det er veldig varmt .
Sandstrendene ligger på andre siden av øya, eller lenger utover.. et godt stykke forbi flyplassen... (husker ikke helt hva det heter der ute)
Ellers så ligger dette veldig nære flyplassen så man må være innstilt på at det er en del flystøy..., også enkelte netter
(Tholos heter stedet hvor det er sand/grusstrand på vestsiden av øya, var ved Doretha beach mye for mange, mange år siden.....
Senast redigerad av Eileen den 2008-04-19 klockan 10:27.
|
|
|

2008-04-19, 14:21
|
Reg.datum: jan 2008
|
Hej.
Hotellet var jättebra, Fritidsresor hade det då som sitt "Blue star" hotell, men detta var för 7 år sedan. Tre fina pooler-en barnpool, och två lite djupare pooler varav en hade poolbar där man kunde sitta på pelare i vattnet, såg jättemysigt ut. Det fanns en "supermarket" alldeles intill, mina barn, då 11 o 12 år kunde själva gå dit o handla. Vi hade inte bokat "all inclusive" så det kan jag inte svara på om det var bra eller inte. Det fanns flera små ställen alldeles intill som man kunde sitta o äta på. Stranden var stenig men det gjorde inget för det fanns spångar att gå på. Jag badade bara en gång där för det blev djupt med en gång o stenarna rullade så det var svårt att komma upp ur vattnet om man väl badade där. Det var mest små affärer med billiga kopior av märkes t-shirt´s osv. Det fanns också en guld-affär med hutlösa turist-priser. Vi fick gå en bit för att komma till bussen in till Rhodos stad.
Vi var jättenöjda med hotellet, rent o fint o trevlig personal, så du ska nog få en fin semester.
|
|
|

2008-06-17, 20:58
|
Reg.datum: maj 2008
|
ixia ( rhodos )
Nu har jag kommit hem från ixia. Det har varit helt underbart, kanon vädret! Blåste inte alls som dom beskriver överallt ! det blåste bara lite och det var mycket skönt vind. Det finns stenar överallt på stränderna så att det gäller att ta strandstolar. Det var inte så djupt i vattnet det var ungefär till midjan när man togs sig förbi stenar. Ett tips köp bad skor så underlättar det mycket ! INGET BARNVÄNLIG STRAND!
taxi till rhodos stad kostar ca.10 e men ta busen den kostar bara1,80 e. Buss går 4 gånger per timme och runt hela kuststräckan .
|
|
|

2008-06-21, 13:36
|
|
|
berätta mer
hej
hur var maten på all-inclusive?
fanns det aktiviteter för barn/tonåringar?
vet ni något om barnklubben Happy?
mvh
eva
|
|
|

2008-06-21, 13:47
|
|
|
Forum Beach
Jag vill bara dela med mig av vår familjs underbara vecka på Forum Beach i Ixia.
Ett verkligen prisvärt all inclusive hotell där det mesta ingick. God mat från morgon till kväll för alla smaker, och åldrar. All typ av drinkar, läsk, vin, öl osv ingår tom kylskåpet på rummet fylls på!
Bra shower på kvällarna, full sysslesättning på dagarna för dom som vill ha det!
Fyra pooler, ganska gott om solstolar gör att man inte behöver gå till den mycket steniga stranden, där havet inte kan kallas för barnvänligt.
Bra service, trevlig personal, hit kommer vi med störrsta sannolikhet att återvända till!
Hotellet är belägget lite utanför själva byn, men det tar inte många minuter att ta sig dit.
Det enda som kan upplevas som något störande är att flygplatsen ligger nära, och därmed passerar de flesta planen över hotellområdet, men det vänjer man sig vid.
Som sagt, vi är supernöjda med vår vistelse på hotellet i juni 2008.
|
|
|

2008-06-24, 20:42
|
|
|
forum beach
Jag ska åka till Forumbeach den 12/7 och undrar om stränderna är bättre någon annan stanns?
Jessika
|
|
|

2008-06-24, 21:03
|
Reg.datum: maj 2008
|
JA. lindos är rena paradiset jag kan också rekommendera dig att åka till vattenland den är så fint, det går ett gratis bus till vaternland från bussterminalen på rhodos stad.
trevlig semester!
|
|
|

2008-07-14, 17:08
|
|
|
Rhodos Forum Beach
Hej
Har varit på hotell Forum Beach sista veckan i juni 2008 med man och två 18-åringar. Maten var över förväntningarna. Stor buffé och hyfsat vin men taskigt öl. Däremot kunde man inte få några stolar kring poolerna eftersom dessa inte räcker åt de 500 gästerna. Stranden är storstenig men billiga strandskor finns att köpa. Stranden är inget för barn. Badaktiviteterna som utlovades i Solresors annons var stängt hela veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av leif o lena
Är det någon som varit på Rhodos hotell Forum Beach? Hur är det? Är det bra för tonåringar? Hur är stranden/sanden? Har någon valt ultra inclusive, och hur var det? Är det någon som har erfarenhet av solresor? Leif o Lena
|
|
|
|

2008-07-16, 21:11
|
|
|
Forum Beach
Men hur var det annars då, rummen, underhållning? Vad menar du att vattensportaktiviterna var stängt hela veckan? Om man inte får en solstol, måste man alltså åka någon annanstans eller stiga upp klockan 7?
|
|
|

2008-07-21, 22:26
|
|
|
forumbeach
Kom hem igår från Forumbech,bra med drinkar i poolbaren och i snacksbaren.Möjlighet att välja att sitta inne eller ute vid frukost lunch och middag.Kunde också hämta lunch från snacksbaren typ hamburgare och pomesfrites sallad bekvämt eftersom man slapp byta om då.Trevlig personal,dyrt med spabehandling om man inte bara tar 25 min massage.Stranden är inte barnvänlig.Tänk på att boka tidigt resturangbesöket som ingår,det var helt suveränt gott och trevligt är man bokar i receptionen på Forumbeach ,resturangen heter Naftilos.
Jessika
|
|
|

2008-07-29, 16:36
|
Reg.datum: jul 2008
|
Jag kom hem den 20/7 men egentligen skulle man komma hem natten till den20/7 men eftersom det var något med planet Turkiet eller något fick vi vänta i 4 timmar tror jag... Jag älskade stället personalen var väldigt trevliga älskade animation team... Ja matsalen fanns fullt av käk och dryck så man blev väldigt mätt och belåten... Animation team hade en massa saker för ja alla... De mindre fick kasta pil och sådant... Sedan så var det Mini Disco på kvällen men man var tvungen att ta en stol innan det blev fullt alltså efter maten. Sedan vid klockan 21.00 grekisk tid alltså 20.00 svensk tid så var det mini disco då både barn, ungdomar & vuxna fick vara med och dansa. Sedan vid 22.00 grekisk tid var det shower... Jag säger bara animation team och all personal där var super trevliga. Rummen var stora och trevliga dubbelsängar, vanliga sängar för oss var det en dubbelsäng & 2 vanliga sängar... Det fanns barer på rummet som fylldes på varannan dag (killen var väldigt trevlig) städning och sådant typ varje dag. Städarna var irreterade av att folk paxade stolar så de tog bort handukar och allt har jag för mig såg ut så.
Mycket mat att välja mellan maten var väldigt barnvänlig och personalen i köket är väldigt trevliga. Och i poolbaren vid barnpoolen (all inclusive) finns glass, och mat till de som vill sitta vid poolen. God dryck och vänliga.
Ja det fanns en massa aktiviteter för alla Action Club, Mini Club har jag för mig... Mini Club eller vad den heter var för 0-12 tror jag (gratis har jag för mig) Man behöver aldrig direkt leta efter en som har hand om det... Men Junior club ingen av de arbetande visste inget om den eller när den är eller vem som har hand om det. Tänkte bli medlem men nej hittade ingen. Happy klubb ingen aning om fråga reseledarna om det. Tycker att de borde tänka på vad de erbjuder som inte ens finns (kanot eller vad det var), snacks i barerna fanns inte. Men The Forum Beach är ett underbart ställe vill verkligen dit igen.
Det finns 2 personer som aldrig kan vara tysta vid mickrofonen en kille som kallas Baloo (som alltid brukar ha en slags knyte eller något på huvudet.) och fakiren de snackar oavbrutet men är väldigt trevliga. Och Baloo är en som arbetar på animation team.
Senast redigerad av Semestertjejen den 2008-07-29 klockan 16:38.
|
|
|

2008-08-08, 18:07
|
|
|
Forum beach
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Men hur var det annars då, rummen, underhållning? Vad menar du att vattensportaktiviterna var stängt hela veckan? Om man inte får en solstol, måste man alltså åka någon annanstans eller stiga upp klockan 7?
|
Rummen var bra med litet pentry, kylskåp och luftkonditionering som fungerade. Underhållningen var billig. Den gick ut på att gästerna skulle delta och vara underhållarna. Det fanns solstolar på stranden också men dessa räckte inte alltid till och en del var trasiga. Dessutom fanns det endast madrasser till ett fåtal av stolarna på stranden. Alla vattensportaktiviteter var stängt hela veckan. Området var inhängnat och låst. Trots allt betalade vi inte mycket för resa och rummet, maten, poolen och drinkarna var bra. Man kan sitta i poolbaren och hopp i vattnet därifrån
|
|
|

2008-09-07, 02:36
|
|
|
Soligt Värre
Det var fint
|
|
 |