|
|

2009-02-05, 12:50
|
|
|
Välj ett annat hotell
Hej!
Jag kan börja med att säga att alla naturligtvis upplever allt olika, men jag känner inte igen mig i ovanstående kommentarer alls. Jag önskar att jag hade läst på fler reseforum än detta. Gå även in på Tripadvisor, för att få fler bilder av hur andra upplevt sin resa till Forum Beach.
Min familj reste till Grekland eftersom vi varit där många gånger förut och gillar klimatet, maten ocjh människorna. Vi skulle fira att jag fyllde 40 i slutet av september. Vi består av 2 vuxna och 2 barn som är 7 och 10 år. Resan med Solresor kändes prisvärd när jag läste om den på webben, med allt som skulle ingå i priset.
Vi var dock mycket besvikna under tiden vi var där. Jag tar inte upp det som trots allt kändes ok, för de har de övriga här gjort tillräckligt.
Stranden var inte ett dugg barnvänlig - inte bara pga stenstrand och blåst, utan också pga att det var djupt direkt och kraftiga strömmar. Vi löste detta genom att hyra bil och åka över till andra idan ön. Barnen badade mycket i poolerna på hotellet, men det var ganska smutsigt och en del kakelplattor i poolerna var trasiga och även vissa trappor ner i poolen var sönder. Vi fick vara väldigt flexibla med var vi fick solstolar, eftersom de andra gästerna gick upp mycket tidigt för att paxa stolarna med hjälp av handdukar. Även om hotellet var tydliga med att det var förbjudet så gjordes inget åt det. Flera solstolar var traiga och gick inte att använda och det var mycket tomma dricksglas som låg på marken.
Vi åker gärna till Grekland för att vi gllar maten, men vi upplevde inte att det serverades grekisk mat alls i all-inclusive-matsalen, utan istället hade de italienskt tema, orientaliskt tema osv. Mycket av maten flöt omkring i fett och barnen ville inte äta det. Visst kan man gå utanför hotellet och äta, men vi har trots allt räknat med att det är all-inclusive. Känslan i matsalen var skolmatsal, med hög ljudnivå, trångt och det saknades ofta glas, bestick eller något annat och personalen verkade inte kommunicera med varandra. Otroligt personaltätt, men de stressar mest runt med sina vagnar där de kastar överbliven mat och dukar undan efter gästerna - MITT IBLAND OSS SOM SITTER OCH ÄTER! Hur kul är det att ha en vagn med smutsiga tallrikar och matrester 5cm från där du sitter och äter. Vin och öl var odrickbart.
Drinkarna mm som ingick i all-inclusive smakade ungerfär samma sak oavsett vad du beställde och underhållningen var faktiskt pinsamt dålig. Dessutom bodde vi strax ovanför den baren där underhållningen höll till och det spelades så hög musik så det var svårt att sova fram till ca 23:30 att man undrar hur de tänkt som säger att detta är ett familjehotell. Mina barn är kvällströtta, men det var ett smärre helvete att kunna somna i detta oväsen.
Rummet var faktiskt helt OK, även om sängarna är stenhårda, men har man varit i Grekland förr, så är man ganska förberedd på det.
VÄRST AV ALLT - flygplanen som går in för landning precis ovanför hotellet - och då innebär detta ALLA flygplan som landar på Rhodos. Det går inte att prata med varandra när de kommer och de kommer ganska ofta. Barnen tyckte det var spännande i början att se flygplanen på så nära håll, men bara ca 10 ggr. På natten och morgonen är det inte kul - och egentligen inte resten av dagen heller. Solresor borde skämmas ögonen ur sig för att de säljer detta hotell och för att de inte informerar om hur pass störande planen är.
Jag har själv jobbat i resebranchen uder många år och t o m jobbat mycket med reklamationer, så jag vet vad man kan kräva utifrån beskrivningen av ett resmål och jag uppmanar alla att reklamera detta.
Res till Grekland, men pass dig för Forum Beach - och Solresor!
|
|
|

2009-07-27, 22:20
|
|
|
Jag bodde på detta hotel förra sommaren
Jag var där med mina barn som då var 13 och 14 och de var jättenöjda!
Jag kan hålla med om att underhållningen var kass men ungarna tyckte den var ok. Maten var ok, ölen var god förrutom den de fyllde på uppe på rummet, den var kass...
Jobbigt med flygplanen men jag tyckte att man vande sig efter två dagar.
Poolområdet var bra, jag upplevde att om man paxade en solstol så tog de anställda bort handdukarna.
Bra med barer, ingen kö....
Nära havet, inte barnvänlig för småbarn men för simkunniga.
Rummet var stort och balkongen var stor, men det var för varmt på balkongen så där kunde vi inte vara och jag är glad att vi inte bodde på nedre botten för det fanns kackerlackor....
Vi tyckte att hotellet var prisvärt och bra.
|
|
|

2009-08-31, 16:29
|
|
|
någon som bott där i sommar?
Hej !
Vi har bokat Eden Forum Beach Hotel m solresor till nästa sommar i juni....va ju billigt erbjudande nu...22.000 för en vecka m all inclusive för två vuxna o tre barn(18,14,10 år)
men man blir lite orolig när man läser här....någon som varit där i år?? det andra här verkar vara från förra året o ännu äldre...mycke hinner ju ändras.....
|
|
|

2009-08-31, 21:17
|
Reg.datum: jan 2009
Rykte: 0
|
Ja jag är oxå nyfiken. Har beställt till juni 2010. Betalar 31000 för två veckor. Vi är 2 vuxna och två tonåringar 15 o 18 år. Underbart att även 18 åringen får barnpris :=))
Marianne
|
|
|

2009-09-08, 17:47
|
|
|
oxå nyfiken....
Vi har oxå bokat resa i juni m solresor för 22.000 ( oxå två vuxna o tre barn 18, 14,10)
Men man blir som sagt lite orolig när man läser detta....
|
|
|

2009-09-25, 20:32
|
|
|
FORUM BEATCH
Citat:
Ursprungligen postat av leif o lena
Är det någon som varit på Rhodos hotell Forum Beach? Hur är det? Är det bra för tonåringar? Hur är stranden/sanden? Har någon valt ultra inclusive, och hur var det? Är det någon som har erfarenhet av solresor? Leif o Lena
|
Jag har nyligen varit på detta hotel o åkt med solresor. Allt var bra där lägenheterna ok o solresors guider ok. Men maten var usel. Endast bacon till de stekta äggen i gång per vecka annars fick men äta bönor o varannan dag pannkakor. Samma mat till lunch varje dag o inget att rekommendera. Middagen på kvällen besod till 90% av kyckling kokt eller stekt eller grillad o kycklingsoppa men även en del andra konstiga saker som de rört ihop. Desserterna bestod av glass , vindruvor o melon o apelsiner. tonåringar kan säkert ha roligt här det finns mkt barn i loika åldrar o solresor är bra att resa med.
|
|
|

2009-10-09, 11:34
|
|
|
Forum Beach
Har precis kommit hem från Ixia och Forum Beach, 2 vuxna 2 barn 10 och 16 år, aktiviteter för vuxna och barn var bra. Maten var ok, pasta, röror, spett, grillad kyckling, grytor, fetaost, sallad, hamburgare m m, man blev mätt för att byta mat och smakupplevelse kan det vara skönt att gå ut och äta någon gång, för vår familj var det ok och vi har fått en skön och avkopplande semester, vi är nöjda.
|
|
|

2010-01-02, 13:57
|
Reg.datum: maj 2007
Rykte: 5
|
Precis bokat hit nu!
Ska bli spännande och se hur det är, verkar vara lite delade meningar här! 
Men man kan inte förvänta sig megalyx för drygt 16000:- för 2 vuxna och 2 barn!
Hur är 2rums lägenheterna?
Är det vär att uppgradera till "super all inkl?
|

2010-03-07, 11:51
|
|
|
Jag har varit på forum beach och maten var usel. Varje dag fick man äta varmkorv och hamburgare för det fanns nästan inget annat. Ingen grekisk mat på hela veckan, förutom att de hade fetaost några av dagarna. Underhållningen var inte bra och alkolholen smakade hembränt, stackars er som redan har bokat detta hotellet
|
|
|

2010-03-15, 15:21
|
|
Oj!
Jag som bara hört possitivt om detta ställe!!
Ngn mera som vart här?
åker ju ganska snart
|

2010-04-27, 10:11
|
|
Ngn som kan berätta mera om Forum beach och Lallysos?
Nyfiken,,
åker på söndag!
Hoppas!!
|

2010-05-12, 11:09
|
|
Kom nyss hem ifrån Rhodos, bodde i Lallysos på hotel Forum Beach!
Vill man ha enkel bekymmersfri semester passar detta bra!
MEN:
Maten är väl ok, men smakar nästan likadant hela veckan.
De skyltar med att de har 4 stjärnor, men MAX 3 ska det vara!
Det är ca 90% danskar på hotellet, som låter en hel del, och tar plats 
Stranden är inte barnvänlig
Vi kommer inte att åka dit mera, men har haft en skön vecka ialafall!
|

2010-07-29, 14:32
|
|
|
Myggvarning
Nyss hemkommen från en vecka på Eden Forum.
Vi är nöjd med det mesta men höjer ett varningens finger för de rent helvetiska
moskiterna. Är man någorlunda känslig mot "vanliga" myggbett är det säkrast att ladda
med allsköns myggmedel. Dessutom rekommenderar jag att ta med en förpackning Clarityn,
som finns att köpa på apoteket, för att dämpa eventuella böldliknande utslag som i alla fall
jag drabbades av.
|
|
|

2010-08-01, 16:57
|
Reg.datum: jan 2009
Rykte: 0
|
Var på Forum Beach 2 veckor i juni. Rummen var ok. Balkongen var bra. Maten var riktig usel!!!!! Det mesta av varmmaten var kall och mycket odefinerbart flöt runt i fett. Inte roligt alls. . Mycket halvfabrikat av dålig kvalitet. Frukosten var ok. Vi är vana resenärer och förväntar oss ingen lyx på ett 3 stjärnigt hotell. Det jag förväntar mig är att det jag köpt o betalat för ska vara ätbart.
På hotellet arbetade 90 % inhyrda lettiska ungdomar. Snälla o trevliga men inte så kunniga.
Hela hotellet verkade vara lågbudget.
Hade underbart varmt och skönt väder när vi var där. Stranden var ok men hotellet fick kritik från flera resenärer att den var så eftersatt när det gällde stolar och parasoller.
Kommer aldrig åka tillbaka till Forum Beach igen.
|
|
|

2010-10-31, 08:52
|
|
|
Eden Forum beach rhodes
Hej!
Vi bodde på Eden Forum en vecka i september all inklusive. Allt var dåligt.
Maten smakade ingenting. Rum på hotelet var smutsig och dessutom stora kakeraklar som krypte på golvet. Vatten från badrummet läckte i stora rum, det luktade mögel.
Stranden såg ut som soppstation. Vatten i poolar var smutsig och trappor till poolen var söndriga. Drinkar i baren var hemska och de serverades i plast muggar som dessutom sköjls med vanlig kran vatten (utan diskmedel).
Nej! Jag skulle aldrig rekommendera att åka dit.
mvh//nkr
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|