ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-12-15, 19:55

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard Jasmine village platanias.
Hej, jag ska åka till Kreta, Platanias och bo på Jasmine village.
Jag undrar hur hotellet,staden och stranden är.
T.ex. Är stranden bra?
Är hotellet bra?
Är staden bra?

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2007-01-12, 18:55

Standard
Ingen som har vart där?
Svara med citat

Gammal 2007-01-13, 11:46

greta

Standard Jasmine village, Kreta undrar också
Jag ska också åka dit och i maj och undrar hur Jasmine VERKLIGEN är att bo på. Långt till stranden ?
NÅGON måste väl ha bott där ??
Svara med citat

Gammal 2007-01-14, 19:33

Robin.larsson

Moderator

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard Re: Jasmine village, Kreta undrar också
[quote="greta"]Jag ska också åka dit och i maj och undrar hur Jasmine VERKLIGEN är att bo på. Långt till stranden ?
NÅGON måste väl ha bott där ??[/quo

Du får skriva till mig när du har vart där.

Svara med citat

Gammal 2007-01-25, 21:05

Jempa

Nykomling
Jempa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Jasmin village är en trevlig och fin anläggning. Det är byggt som en liten by med vita 3 våningshus. Hotellet har en ganska stor pool + en bra barnpool. Ett hoetll verkligen att rekomendera för barnfamiljer..

Det är ca 200-300 m till stranden. De sämsta är väl att man måste korsa vägen som går genom Platanias för att komma dit.. Men annars ett bra och prisvärt hotell...
Svara med citat

Gammal 2007-01-25, 21:59

Standard
Tack för svaret! En fråga till bara: Hur var maten??
Svara med citat

Gammal 2007-01-25, 22:02

Robin.larsson

Moderator

Standard
Tack för svaret! En fråga till bara: Hur var maten??

/Robin

PS:glömde att logga in förra gången när jag skrev det hära som gäst!

Svara med citat

Gammal 2007-01-26, 10:28

Jempa

Nykomling
Jempa är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag åt aldrig på Jasmine Village... Hotellet har sån´t bra läge så det finns massor av resturanger i närheten...
Svara med citat

Gammal 2007-01-26, 18:21

Robin.larsson

Moderator

Standard
Hur var stranden? Hur mycket kostade det att ha en strandstol där?

Svara med citat

Gammal 2007-01-30, 18:26

Jempa

Nykomling
Jempa är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Standen är helt OK.. grovkorning sandstrand med den är lång och fin... rekomenderar att NI tar med er badskor, då sanden kan bli otroligt varm på dagrana då solen ligger på. Men stranden är helt ok... Starnden blir något bättre och något mer barnvänligare om man går närmare Agia Marina hållet. Platanias och Agia Marina är näst intill íhop byggda, men det sägs att stranden där ska vara något bättre.....För mig var standen i Platanias perfekt...

Tror vi betalade ca 5 euro per dag för 2 solstolar och parasoll... inte särskilt billigt, men jag tror att det kostar lika längst hela stranden.
Svara med citat

Gammal 2007-01-31, 18:45

Robin.larsson

Moderator

Standard
Tack för svaren!

Svara med citat

Gammal 2007-02-20, 14:25

Standard
jasmine willage är ett hotell nästan enbart för familjer och barnfamiljer. Hur gammal är du?? Men det är underbart fint och ett jättebra hotell men det är lite mer äldre som ligger där, om du är ungdom skulle jag rekomenderna dom lite mindre och billigare hotellen. Stranden är fin alldeles ok. men rekomenderar oxå skor när du ska gå direkt på sanden för annars känns det som fötterna brinner upp. blir iof bättre på kvällen. att bada är bättre precis i mitten elelr i slutet av platanias alla hotellbyggnader. Där alla hotell precis börjar ungefär direkt efter agia marina är det svårare att bada då det e mycket djupare och mycket stora stenar i vattnet har själv ramlat en gång hehe. men däremot ju längre man kommer åt agia marina är det en helt underbar strand där det är mycket långgrunt. där kan du t.o.m. hitta ställen där grekerna själva spenderar sina soldagar nästan utan några turister.
Svara med citat

Gammal 2007-02-20, 18:14

Robin.larsson

Moderator

Standard
Hur tyckte du att staden var?
Något tips på matställe?
Jag hittar inte så mycket info om staden.

Tack för tipset om stranden!

//Robin

Svara med citat

Gammal 2007-02-21, 12:41

Standard
jag tycker det är jättebra där. visst det är turistigt men ändå känns det inte som man är hemma i sverige som tex. på kanarieöarna. det går få ensamheten om man vill verkligen. kreta är en ö för alla och människorna där är helt underbara. det finns nått för alla att göra. om man bara vill sitta o ta det lungt titta på folk o njuta kan man göra det. om man vill festa o ha riktigt roligt går det göra det oxå. jag själv är 23 och har alltid haft roligt där. inte nån utpräglad party ö som kos eller så men det går o få där med. mysigt o härligt. en blanding av det gamla och det nya. dte är det som gör det så faccinerande. Chania är en helt underbar stad men små mysiga gränder där man hittar små pitoreska restauranger. likaså i platanias.

resturanger. njae jag kommer inte ihåg namnen på alla som finns, men jag kan rekomendera dig att gå uppåt platanias till bort från staden där ligger alla mysiga och underbara. där man oxå har en grym utsikt över havet. något dyrare på dom men det få de vara värt. gå runt o leta band alla gränder du hittar alltid något.
Svara med citat

Gammal 2007-02-22, 17:37

Robin.larsson

Moderator

Standard
Okej, vilket hotell bodde ni på?

Är det lång buss resa till Platanias från flygplatsen???

//Robin

Svara med citat

Gammal 2007-02-22, 18:49

Standard
vi bodde på marika suites hette det. e litet hotell direkt vid stranden (dock är stranden ej bra där) men man går bara en bit så hittar man bättre. ett hotell med mycket par på o ett hotell jag märkte att ungdomar väljer. mysigt o trevligt men en bar o direkt vid poolen där man kan köpa lätt mato dricka. ja från busshållplatsen 40min kanske ta inte så lång tid annars men man stannar ju vid varje hotell alla ska av vid så det e därför.
Svara med citat

Gammal 2007-04-07, 15:17

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

vi bodde på marika suites hette det. e litet hotell direkt vid stranden (dock är stranden ej bra där) men man går bara en bit så hittar man bättre. ett hotell med mycket par på o ett hotell jag märkte att ungdomar väljer. mysigt o trevligt men en bar o direkt vid poolen där man kan köpa lätt mato dricka. ja från busshållplatsen 40min kanske ta inte så lång tid annars men man stannar ju vid varje hotell alla ska av vid så det e därför.
Jag och min sambo ska åka dit på bröllopsresa i juni. Berätta gärna mer, om du har lite tips osv..
Svara med citat

Gammal 2007-04-09, 00:15

Robin.larsson

Moderator

Standard
Ska ni bo på Jasmine village då?

Svara med citat

Gammal 2007-04-18, 13:08

Standard Platanias
Hej, vad kul att ni ska till platanias.. Jag har bott och jobbat där! För mig är det ett underbart ställe! Som sagts tidigare, inte party som på Kos, men alldeles lagom! Passar för par, singlar, barnfamiljer, unga och gamla

Restauranger finns det fullt av! Ni har Panorama som ligger en liten bit upp i berget. Boka bord och var där vid 7-tiden så ni inte missar solnedgången, jätte vackert. Maten e ok!

Nere på huvudgatan har ni Tartufo, som har godaste pizzan, ugnsbakad, och jätte god pasta och kyckling mm. (Annars så har de inte bra pizzor i platanias, tycker jag) Ni får alltid Raki efter maten, men var förskitig, hehe.. Kan slå runt i huvudet!
Restaurangen precis brevid e också bra har jag hört!
Det finns hotell också som ligger nere vid stranden och där är det mysigt att äta på deras restauranger och lyssna på havet och vågorna samtidigt! (Kan vara mycket vågor i platanias och Agia Marina, var försiktig när ni badar då..)

Ha en jätte skön semester!! (Avundsjuk, hehe, men kanske åker ner jag med )
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 22:47

ronja

Standard båtluffa
Hej!
Jag och 3 kompisar ska båtluffa i Grekland i sommar så jag undrar om någon har nått tips på vilka öar man ska besöka, vi ska va borta i 3 veckor så har gott om tid kan man säga.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8