ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-02-18, 01:33

eshehu

Medlem
eshehu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard VISBY, gotland
När är det bäst att åka dit? Vilken månad under hela sommaren?
Svara med citat

Gammal 2006-02-18, 10:02

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Bäst är väl resa när det är fint väder. Men annars händer det väl mest på Gotland i augusti.
Svara med citat

Gammal 2006-02-18, 14:53

eshehu

Medlem
eshehu är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag kan tipsa om ett ställe i Gotland som heter Kneipbyn. För er som har barn... eller är barn =P

Där hittar man till exempel hopptorg, bilreicing, nöjesfält, bad, golf eller pippilångstrump Verkligen fint. Så kan man bada i det sköna havet.

Läs mer på:
http://www.kneippbyn.se/

Ett tips på nära boende är ett vandrarhem som ligger jätte nära allt det roliga. komemr inte ihåg vad det hette men det är really nice! och sedan är det ganska nära från Visby och där ska man gärna gå runt och handla kläder
Svara med citat

Gammal 2006-02-19, 12:20

sara342

Medlem
sara342 är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Bäst är väll att åka när det är lågsässong. Då är det inte lika mycket folk och lättare att göra saker. Fast det beror ju på vad ni ska göra, om ni ska sola så satsa på slutet av Juli, början på Augusti.

Och det finns få vanliga restauranger som är öppna på sent på kvällen. Det märkte jag när jag var där. Och vi var på fårö en kväll och det fanns inte en enda öppen restaurang efter kl 18.

Jag var på Gotland i sommras och bodde i en hyrd stuga vid vattnet. Men det var inte en fin strand, utan stora det var stora vassa stenar och massa fåglar . Och innuti stugan och även utanpå var allt gjort av plas; väggar, handfat, lådor, golv osv. Det var inte snyggt... Och det luktade plast, för att de var en ganska ny byggd stuga. Dit åker jag inte igen. :?
Svara med citat

Gammal 2006-03-09, 12:43

Yo

Standard Visby
V 32 är det alltid medeltidsvecka i Visby, och ön blir nästintill överbefolkat.
Visst är det maffigt att få se hur Visby lever upp och hur det kan ha varit på medeltiden! Riddarspel, marknaden, folkmusik, etc......

Men gillar man inte högsäsång, så ska man undvika v 32 !

8)
Svara med citat

Gammal 2006-03-10, 18:19

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Standard
Medeltidsveckan är väldigt häftig, jag var inte så gammal när vi var där men jag kommer fortfarande ihåg det väl. Riddarspelen är ju ett måste om man är där, men det är kul att bara gå runt och titta på marknaden och folket. Men det kan vara jätte svårt att få tag på Hotel under den veckan har jag hört.
Svara med citat

Gammal 2006-03-27, 18:11

broderfisk

Nykomling
broderfisk är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till broderfisk
Standard
En vecka efter medeltidvekan är det inte så mklt folk.. om man nu vill vara lite ensam^^
Svara med citat

Gammal 2006-03-27, 18:49

MS Yaan

Medlem
MS Yaan är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till MS Yaan
Standard
Ohh, jag kommer ihåg då jag åkte till Gotland med kompisar och pkända tillsammans med en fritidsgård. Fen, vad grymt det var!!

Då man var uppe vid högklint var det så himla romantiskt med solnedgången och den underbara naturen och shopping centrumet! Fyfen, vad skönt att vara där.

Och inte bara tal om stranden, TOFTA! Fyfan vad skönt att gå på den underbara speciella stranden

En sak sade vi ganska ofta i Gotland

" Softa, ofta i Tofta " Hihih

Gammal 2006-03-27, 22:24

MS Yaan

Medlem
MS Yaan är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till MS Yaan
Standard
Fen, vad härligt asso
Haha en vacker dag, kanske under denna sommar om inget skall göras kan jag åka dit med ett gäng kompisar!. Woopsi, hoppas att nån av dem har körkort..!! :roll:

Gammal 2006-03-29, 14:47

Lilitu

Medlem
Lilitu är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Min bästa Visbytripp hade jag i Maj, innan högsäsongen började. Det var otroligt vackert i Visby under våren, och fint väder. Men vill man ha barhäng, röj och kändisar kanske man ska vänta till Juli. Gillar man medeltidsveckan är det såklart Augusti som gäller
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 19:57

taggen76

Medlem
taggen76 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Vi var där under Almedahlsveckan och det var perfekt. Vi bytte hus med en familj där och fick då en mkt praktisk och billig semester.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 20:32

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard När är de bäst?
Ja de beror väl kanske på vad du är ute efter? Vill man ha lugn och ro kanske man inte ska åka under högsäsongen. Vill man däremot ha fullt ös passar ju högsäsongen jätte bra
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:01

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av elDiablo Visa inlägg

Medeltidsveckan är väldigt häftig, jag var inte så gammal när vi var där men jag kommer fortfarande ihåg det väl. Riddarspelen är ju ett måste om man är där, men det är kul att bara gå runt och titta på marknaden och folket. Men det kan vara jätte svårt att få tag på Hotel under den veckan har jag hört.

När är medeltidsveckan?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 10:37

mollie

Medlem
mollie är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av eshehu Visa inlägg

Jag kan tipsa om ett ställe i Gotland som heter Kneipbyn. För er som har barn... eller är barn =P

Där hittar man till exempel hopptorg, bilreicing, nöjesfält, bad, golf eller pippilångstrump Verkligen fint. Så kan man bada i det sköna havet.

Läs mer på:
Kneippbyn - Boende och nöje - Bo i stuga, hotell, rum eller på campingplats nära Visby. Nöjespark med Villa Villekulla och äventyrsbad

Ett tips på nära boende är ett vandrarhem som ligger jätte nära allt det roliga. komemr inte ihåg vad det hette men det är really nice! och sedan är det ganska nära från Visby och där ska man gärna gå runt och handla kläder
Är inte allting på Gotland väldigt dyrt-typ att äta ute,hyra stuga osv.?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8