ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-04, 21:05

FasterMia

Nykomling
FasterMia är inte uppkopplad
FasterMias avatar

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Smile Boendetips på Gotland
Undrar om det finns nåt bra boende för vår familj på 5 pers med tre tonåringar. Vill gärna ha lite tips..Har tänkt att åka sommaren 2011.
Vill också ha lite tips på olika aktiviteter och sevärdheter..
Tack
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 10:00

Gäst

Standard
Hej!

Kolla blocket eller gotland.net, där finns det massor av privatuthyrning, vilket oftast blir mysigast och mest unikt.

Tips på aktiviteter:
Boda Borg
Lummelundagrottorna
Alla raukar
Cykla genom Gotland
Sandön eller Karlsöarna
FÅRÖ är det bästa där!
Gå i Pippis fotspår, finns någon tur
Kneippbyn med Villa Villekulla
Åk till en bondgård och plocka med er egna jordgubbar o ha picknick
Botaniska trädgården
Mix ranch
Blå lagunen (kalkbrott att bada i)

Några ex iaf, finns massor att göra där o massor av fina stränder Mitt tips är at bara sätta sig i bilen o upptäcka sj. Välj ett håll ni åker åt, o så lovar jag er att ni kommer att hitta massa kul, mysigt och fint längs vägen. Så har vi gjort flera gånger och det är jättekul!
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 12:01

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av FasterMia Visa inlägg

Undrar om det finns nåt bra boende för vår familj på 5 pers med tre tonåringar. Vill gärna ha lite tips..Har tänkt att åka sommaren 2011.
Vill också ha lite tips på olika aktiviteter och sevärdheter..
Tack
Här är ett bra boendetips, c:a 1 mil från Visby, kanonställe.

Sommar, Boende, Tofta, Bad, Gotland
Svara med citat

Gammal 2012-03-10, 18:41

Gäst

Standard Boende mitt i Visby
Vi brukar alltid välja hotell Gute när vi är nere på ön! Ofta lite billigare men ändå mitt i innerstaden innanför murarna, Hotell Gute | Hotell Visby check it out!
Svara med citat

Gammal 2012-03-10, 19:26

Gäst

Standard
Har bott på Kastanjegården, måste säga det var en perfekt semestervecka, vi var 6 vuxna och 2 små barn, vi hyrde huvudbyggnaden som var helt perfekt för oss, kan klart rekommendera detta.
Svara med citat

Gammal 2012-03-10, 21:15

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Vill ni ha tips på budgetboende så bodde vi ett par nätter på Katrinelunds vandrarhem för några år sedan. Det var väldigt billigt då men helt okej standard. Dock var det nog ingen toalett i rummet vill jag minnas.

Det finns gott om parkeringsplatser och det ligger lugnt till runt en kilometer utanför Visby. Vi grillade där några kvällar och det var mysigt. Gillar man flygplan så har man obehindrad sikt till flygplatsen och räddningsstationen som ligger vägg i vägg har en räddningshelikopter som lyfte ett par gånger när vi var där.

Dock är det inget bra boende om man vill festa (läs: föra liv sent på kvällarna/nätterna) för oftast bor besättningen till räddningshelikoptern där.. de uppskattar sin sömn.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8