ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-18, 11:30

ragoon86

Medlem
ragoon86 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Medeltidsveckan i Visby.
Medeltidsveckorna i Visby var vi jämt på när jag var yngre. Det är verkligen en upplevelse, speciellt när man är barn men även för vuxna.
Att klä ut sig, se alla andra ( många anstränger sig verkligen), äta brända mandlar i strut eller vildnsvinskebab till lunch, kolla på häftiga skådespel, uppträdande och jokrar som jonglerar med bollar.

Varmt rekommenderat, tyvärr har jag inte i huvudet nu vilka datum det är men har för mej att det är i Augusti.
Vi bodde hos en vän till min mamma så tyvärr har jag inget bra boende och rekommendera.

Lycka till!!
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 11:33

Lucina

Medlem
Lucina är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ragoon86 Visa inlägg

Medeltidsveckorna i Visby var vi jämt på när jag var yngre. Det är verkligen en upplevelse, speciellt när man är barn men även för vuxna.
Att klä ut sig, se alla andra ( många anstränger sig verkligen), äta brända mandlar i strut eller vildnsvinskebab till lunch, kolla på häftiga skådespel, uppträdande och jokrar som jonglerar med bollar.

Varmt rekommenderat, tyvärr har jag inte i huvudet nu vilka datum det är men har för mej att det är i Augusti.
Vi bodde hos en vän till min mamma så tyvärr har jag inget bra boende och rekommendera.

Lycka till!!
Var på Gotland under medeltidsveckan i somr. Och jag håller med om att den är värd att besökas. Tornespelen var nog det som barnen och vi vuxna uppskattade mest : )
Svara med citat

Gammal 2009-12-20, 19:18

Poulch

Medlem
Poulch är inte uppkopplad

Standard Trevligt medeltidsveckan
Håller med i att medeltidsveckan är jätte trevligt. Speciellt för familjer med barn kan det vara roligt att titta på riddarspelen. Dock är det inget för dem som inte trivs balnd mycket folk då det är smockat. Det gäller att boka boende i tid om man vill vara med på medeltidsveckan (i början av augusti) Om ni åker med barnen passa då även på att besöka Kneipbyn för roliga pippiteater och aktiviteter populära för de små.
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 17:24

fabbe

Medlem
fabbe är inte uppkopplad

Standard
vecka 32 är medeltidsveckan. Min svärmor hade ett medeltids bröllop i sommras så var sååååå kul och naturligtvis så gick bröllopsresan till visby. Väldigt lyckat. Och alltid välbesökt
Svara med citat

Gammal 2009-12-27, 15:17

til3

Medlem
til3 är inte uppkopplad

Standard
medeltids veckan är höjdpunkten på sommaren!! Det är så kul med alla utklädda folk och allt spektakel som händer!! ÅÅ vad jag och min familj älskar det, fast vi är oxå lite nördiga av oss
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8