ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 22:20

Bellucci

Medlem
Bellucci är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Smile Superfina Gotland!
Gotland är helt underbart har man inte varit där måste man åka dit!
Solnedgång i visby, sitta på en mycsig restaurang, festa cykla runt och titta på de lyxiga båtarna i hamnen det är Gotland det!

Rekommenderar även fårö samt en mycket väl dold jättefin sandstrand som finns om man fortsätter vägen in från den stora fyren.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 22:48

Gäst

Standard
Håller med, man tror inte man är i sverige när man är på Gotland.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 15:49

Bennythecop

Medlem
Bennythecop är inte uppkopplad

Standard
Jag var på gotland när jag var liten mkt länge sedan.. rekomenderar ni mig att åka tillbaka dit nu i vuxen ålder? isf vart o när?

Hur mkt kostar hotell osv?
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 18:37

Bussåke

Medlem
Bussåke är inte uppkopplad

Standard
Varför inte åka till VIsby och kolla på ringmjuuuren.. Men man får inte kissa på muren så du vet.. Det har varit en hel del bekymmer med det.. inget skojj Försökr dock att inte åka under gotlandsveckorna då det är en massa fulla sthlm.are som nästan rover hela ön-.-.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 20:12

Vicktoriac

Medlem
Vicktoriac är inte uppkopplad

Standard
Åh Visby är hel underbar, åk dit om ni inte varit där.
Men regnar det under er tid där så blir det verkligen surt för er,
åkte dit med klassen och det sänkte hela upplevelsen av Gotland rejält.
Men annars är det fint där speciellt när man cyklar runt, fina saker att handla där har dom också men det är dyrt där. Sen är det riktigt kul om ni åker dit samtidigt som eleverna tar studenten.
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 14:22

ecca

Medlem
ecca är inte uppkopplad

Smile Gotland som vuxen
Vi var till Gotland i somras. Jag har själv varit där för dryga 20 år sedan och maken hade aldrig varit där tidigare. Vi hyrde en kanonmysig stuga ca 15 km utanför Visby. Vilken underbar miljö! Kan rekommendera uthyraren om du vill. Vi badade i den blå lagunen, besökte Fårö, var på turridning, var med på Pippi vandring inne i Visby och njöt av östkustens lugn och "ödslighet". Våra tjejer älskade Gotland och vi funderar på att åka tillbaka igen så snart vi bara kan. Vårt boende medförde att vi hade möjlighet att fixa picnic och ta med oss...vilken kvalitets höjning!!! Hör av dej om du vill ha mer tips och tankar!
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 11:43

Trullsa

Medlem
Trullsa är inte uppkopplad

Standard härligt
Citat:
Ursprungligen postat av Bellucci Visa inlägg

Solnedgång i visby, sitta på en mycsig restaurang, festa cykla runt och titta på de lyxiga båtarna i hamnen det är Gotland det!

Rekommenderar även fårö samt en mycket väl dold jättefin sandstrand som finns om man fortsätter vägen in från den stora fyren.
Å vad härligt du får det att låta=) Vill dit! =)
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 11:44

Trullsa

Medlem
Trullsa är inte uppkopplad

Standard varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Bussåke Visa inlägg

Varför inte åka till VIsby och kolla på ringmjuuuren.. Men man får inte kissa på muren så du vet.. Det har varit en hel del bekymmer med det.. inget skojj Försökr dock att inte åka under gotlandsveckorna då det är en massa fulla sthlm.are som nästan rover hela ön-.-.
Varför skulle man vilja kissa på muren?
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 17:26

chrijon

Medlem
chrijon är inte uppkopplad

Standard Som mallorca
Citat:
Ursprungligen postat av Bellucci Visa inlägg

Vi har också varit på Gotland, och det enda man kan säga är att man älskar denna ö och att den är helt fantastisk!
Vi var där med familjen och tiden gick hur snabbt som helst, när det fanns så mycket att göra och se på. det allra bästa minnet som barnen har med sig hem därifrån, är förstås Kneippbyn med pippi och villa villerkulla och min man var helt besatt av alla raukar längs stränderna och i havet. Jag tyckte att medeltidsbyn eller vikingabyn var rätt intressant och besöka där man fick göra sitt eget halsband och baka sitt eget bröd.
Visby innerstad med sin omslingrande ringmur är ju bara så mysig med alla små charmiga cafeer och restauranger. Är ni där så får ni inte missa gotlands specialitet som är saffranspannkaka, Mmmmm så gott!!
Överfarten gjorde vi med fartyget destination gotland. Sabbt, smidigt och till bra pris.
Åk dit och upplev denna underbara ö!
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 18:55

Evelina84

Medlem
Evelina84 är inte uppkopplad

Standard Badtemperatur i juni?
Både jag och min man har varit där när vi var yngre, men aldrig tillsammans så självklart måste vi åka dit med våra barn inom något år.

Hur är det med badtemperaturen i mitten/slutet av juni? Går det att bada i havet då eller är det iskallt? Jag var där i augusti och då var det riktigt varmt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 14:37

frisell92

Medlem
frisell92 är inte uppkopplad

Standard Gotland
Jag har varit på Gotland massor av somrar och jag håller verkligen med! Tyvärr har jag inte haft chansen att åka till Fårö, men det blir till nästa år
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 22:33

karin60

Medlem
karin60 är inte uppkopplad

Standard
Ja, inte mycket slår Gotland vid solnedgång. Jag berättade i ett annat inlägg om när jag och familjen cyklade där och det var helt fantastiskt. Att besöka raukarna är också ett väldigt intressant resmål. Kneippbyn är ett ställe jag och framförallt barnen kommer att återbesöka många gånger!
Svara med citat

Gammal 2010-02-21, 11:13

Gäst

Standard ???
Citat:
Ursprungligen postat av Bussåke Visa inlägg

Du får inte pinka ute överhuvudtaget då blir det 800 kr i böter....
sådant gör man på toaletter.

Sen finns det inga särskilda "gotlandsveckor" då det på Gotland är 52 gotlandsveckor
Du måste mena Sthlmsveckan, vecka 29,
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8