ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 20:50

morriis

Medlem
morriis är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Smile Fotovänligt på Gotland och Öland?
Ett av mina stora intressen är att fotografera. Hörde för längesedan att det skulle vara fotovänligt på Gotland. Men har aldrig varit där själv Finns det mycket sevärd natur, med lite ovanligare blommor och ovanligare saker till att då t.ex. fotografera? Känns som att jag inte har varken råd eller tid att åka dit för att "bara titta" om det är det. Likaså Öland, det ligger lite närmre. Har inte varit längre än invid bron typ och hade gärna tagit emot tips. Eller tips om andra ställen ni vet som är riktigt natursköna
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 11:46

Trullsa

Medlem
Trullsa är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av morriis Visa inlägg

Ett av mina stora intressen är att fotografera. Hörde för längesedan att det skulle vara fotovänligt på Gotland. Men har aldrig varit där själv Finns det mycket sevärd natur, med lite ovanligare blommor och ovanligare saker till att då t.ex. fotografera? Känns som att jag inte har varken råd eller tid att åka dit för att "bara titta" om det är det. Likaså Öland, det ligger lite närmre. Har inte varit längre än invid bron typ och hade gärna tagit emot tips. Eller tips om andra ställen ni vet som är riktigt natursköna
Jag tycker att det finns mycket fint. Jag vill dit igen! men det är ju en smaksak och en fråga hur duktig man är med kameran också
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 10:26

Poulch

Medlem
Poulch är inte uppkopplad

Standard Mycket fotovänligt
Det är mycket fotovänligt på öland och Gotland. Jätte fint bland annat vid gustavsvik camping om man vill ta kort vid vattnet finns lite stenar och en brygga. Annars är ju fårö mycket fins speciellt då solen börjat gå ned.
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 09:01

resare

Medlem
resare är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Poulch Visa inlägg

Det är mycket fotovänligt på öland och Gotland. Jätte fint bland annat vid gustavsvik camping om man vill ta kort vid vattnet finns lite stenar och en brygga. Annars är ju fårö mycket fins speciellt då solen börjat gå ned.
Men ska du åka dit för att "bara" ta kort? Det är ju dyrt på gotland så kanske finns andra fina ställen i Sverige du kan fota på, om du inte vill lägga ut massa pengar på dyr färja och boende?
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 17:07

Lucina

Medlem
Lucina är inte uppkopplad

Standard
Gotland är verkligen vackert. Så det måste vara en perfekt plats att fota på : )
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 18:44

Sarac1

Medlem
Sarac1 är inte uppkopplad

Standard
Gotland är väldigt ålderdomlig och vacker. Gotland har väldigt gammal arkitektur på hus och byggnader (exempel kyrkor) och vägar och det är det som är mest värd att fotografera. Ska du fota naturen är stränderna det bästa i Visby. Det finns mycket höga klippor där och vissa ställen finns det bryggor. Det brukar vara öppna ytor i Visby som parker med träd och blommor.
Naturen där är det samma som nästan överallt i Sverige, inget ovanligt med det. Är onödigt att ta en båttur dit för att fotografera naturen, sen också är det dyrt att leva där.
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 22:06

EGIT

Medlem
EGIT är inte uppkopplad

Standard
Jag har tagit fina kort på raukar och på Hoburgsgubben på Gotland så visst är det fina vyer där att ta kort på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8