ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-06, 19:55

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Vart på gotland ska man bo
Jag och min kille funderar på att åka till Gotland i sommar. Skulle vilja ha så mycket tips som möjligt på vad man kan göra där? finns de några extra bra restranger? villa krogar är värda att besöka? vart ska man bo?
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 19:59

taggen76

Medlem
taggen76 är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvasluring Visa inlägg

Jag och min kille funderar på att åka till Gotland i sommar. Skulle vilja ha så mycket tips som möjligt på vad man kan göra där? finns de några extra bra restranger? villa krogar är värda att besöka? vart ska man bo?
Allt känns nära på Gotland. Vi bodde nära Visby i ett hus vi bytt med en familj. Det var perfekt. Billigt och bra.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 20:07

Lurvasluring

Medlem

Standard
Hur kom du i kontakt med den familjen som ni bytte med?
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 20:25

taggen76

Medlem
taggen76 är inte uppkopplad

Standard
Citat:

Hur kom du i kontakt med den familjen som ni bytte med?
Vi kom i kontakt genom Sveriges stora semestersite för barnfamiljer med barn 0-17 Ã¥r (Barnsemester.se) deras forum. De annonserade och vi svarade. Sen mailade vi över foton från vårt hus och de från sitt och vi pratade en del via mail sen bytte vi. Båda är nog lika nöjda. Jag hoppas på en repris i sommar.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:02

Lurvasluring

Medlem

Standard okej =)
Citat:
Ursprungligen postat av taggen76 Visa inlägg

Vi kom i kontakt genom Sveriges stora semestersite för barnfamiljer med barn 0-17 Ã¥r (Barnsemester.se) deras forum. De annonserade och vi svarade. Sen mailade vi över foton från vårt hus och de från sitt och vi pratade en del via mail sen bytte vi. Båda är nog lika nöjda. Jag hoppas på en repris i sommar.
Okej! då vet man att man även kan gå till väga på det viset
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 18:50

Evelina84

Medlem
Evelina84 är inte uppkopplad

Standard Ljugarn
Vi hyrde ett stort hus i Ljugarn och även om det var "på-andra-sidan" så kändes det inte särskilt långt att åka till Visby. Jättefin natur (som överallt på Gotland) och väldigt lugnt, passar den som inte vill ha nattlivets ibland störande ljud. Jag tror att vi kom lite billigare undan också när vi valde att inte bo i Visby.
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 09:03

resare

Medlem
resare är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Evelina84 Visa inlägg

Vi hyrde ett stort hus i Ljugarn och även om det var "på-andra-sidan" så kändes det inte särskilt långt att åka till Visby. Jättefin natur (som överallt på Gotland) och väldigt lugnt, passar den som inte vill ha nattlivets ibland störande ljud. Jag tror att vi kom lite billigare undan också när vi valde att inte bo i Visby.
Hur långt är "kändes inte så långt". Man vill ju inte åka allt för mycket bil en varm sommardag på Gotland=)
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 17:03

benkeK

Medlem
benkeK är inte uppkopplad

Standard Gustavsvik
Citat:

När jag och min familj var på gotland så bodde vi i lägenhet på gustavsvik.
Vi tyckte att det låg lugnt och vackert och inte många minuters bilväg från visby centrum.
Det finns många restauranger på Gotland. Det ligger många mysiga restauranger runt torget inne i visby. Vi var på restaurang några gånger och åt, men tyckte att maten var ganska dyr, så vi lagade även mat hemma i lägenheten, för att spara några kronor.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 17:05

Lucina

Medlem
Lucina är inte uppkopplad

Standard
Om man vill bo centralt så är väl Visby bäst. Gotland är ju inte så stort. Men det blir ju några mil mellan söder och norr.
Tycker man ska se sig om så mycket som möjligt.
Gotland är verkligen mysigt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 14:36

frisell92

Medlem
frisell92 är inte uppkopplad

Standard Gotland
Om ni vill bo nära stranden kan det ju vara en bra idé att bo nära Fårö. Annars är det inget fel på att bo inne i Visby.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8