ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-23, 11:41

Gäst

Standard Aktiviteter med barn på Gotland
Jag ska åka till Gotland med en 5 och en 10 åring i sommar. Nån som har tips på aktiviteter för både 5 coh 10 åringen? Vi ska på på Kneippbyn, är det bra att bo där?
Svara med citat

Gammal 2009-04-29, 11:07

Gäst

Standard
Jag har varit med familjen några gånger till Gotland. Har inte bott på Kneippbyn men beökt både vatten och sommarlandet samt ätit på resturangen på kvällen. Ifjoll hade de roliga temakvällar med underhållning uppskattade av både vuxna och barn.

Vi var till Roma lite skoj. Sedan skulle jag beöska vikingabyn. Fårö-sudersand jätte fint. Gotland är ju helt fantastiskt på sommaren. Vill dit igen i sommar men kanske nästa år.
Svara med citat

Gammal 2009-04-29, 18:49

Gitte

Globetrotter
Gitte är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 4

Smile Gotland
Beroende på om ni har bil eller cyklar ...... det finns små underbara smultronställen över hela ön....
Lummelundagrottan är spännande
När man åker båten över, så får man en gotlandsguide, som är gratis, i den står olika tips över hela ön.
Naturupplevelser med dessa raukar, plocka stenar, fika på Petes gården.....
Holmhällar, stenmuseum, högklint, m. m Och att inte förglömma...... visby stad innanför ringmuren....
Svara med citat

Gammal 2009-05-15, 21:02

EvaB

Nykomling
EvaB är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Hyr tandemcykel!
Var på Gotland förra sommaren med två barn, 8 och 11 år. Vi bodde inne i Visby men var på Kneippbyn och barnen tyckte att det var kul.

Ett varningens finger gällande Kneippbyn bara. Om man skall på vattenlandet så MÅSTE man vara där och paxa solsängar direkt när de öppnar!
Vi kom ungefär en halvtimme efter att de hade öppnat och blev utan stolar. En stor del av gräsmattan kring vattenlandet ligger i skugga och det var blött, torkade inte upp på många timmar! Riktigt kasst att det inte fanns fler solstolar/sängar. Man kan ju hoppas att de har köpt in fler till i år!

Ett tips är att hyra Tandemcyklar och cykla längs med havet. Barnen tyckte att det var jättehäftigt!
Svara med citat

Gammal 2009-06-30, 20:53

Gäst

Standard
Nyss hemkommen från en helt underbar vecka på Gotland. 6 vuxna och 4 barn varav två pojkar 5 och 6 år, de båda andra var 7 mån. och 13 mån. Lummelundagrotterna var, som killarna sa, skitspännande, och de ville gå en runda till. Kneippbyn var vi också på, men det var en besvikelse, 210 kronor i entre för samtliga utom de båda minsta, och trängsel och köer till allt, killarna var lite sura när vi kom hem och ville absolut inte dit igen. Sen hittade vi ett annat ställe, Mix Farm, vi åkte dit och betalade 50 kronor per vuxen och 35 för killarna. Där var tempade pooler, hoppebärg, eller vad det kallas, crossbana för trampbilar, likaså en bana för trehjulingar, gamla bilar och traktorer, minigolf och fotbollsgolf, indianfort och även en gammal båt att kliva runt i och leka sjörövare i, en rest. för att käka i med humana priser. När vi kom hem stöp killarna i sängarna direkt, de sista de sa, vi åker väl dit igen, Tyvärr en vecka går fort så det blev inga fler besök där, men där är ju så mycket annat att göra.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 19:41

taggen76

Medlem
taggen76 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag ska åka till Gotland med en 5 och en 10 åring i sommar. Nån som har tips på aktiviteter för både 5 coh 10 åringen? Vi ska på på Kneippbyn, är det bra att bo där?
Vi var på Gotland i somras. Kneippebyn är lite överskattat med "måste" besökas. Riddarskolan i Visby och lummelunda grottan var bra. Raukarna är helt fantastiska och stränderna likaså. Det fanns en strand med massa vackra stenar där roade sig barnen länge.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 17:22

Lucina

Medlem
Lucina är inte uppkopplad

Standard
Det som våra barn som är 8 0ch 10år uppskattade mest var Lummelunda grottorna och Mix farm.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 19:27

Polarvagnen

Medlem
Polarvagnen är inte uppkopplad

Standard Kubbmästerskap
När vi var på Gotland spelades mästerskap i kubbspel med många olika länder.
Barnen tyckte att det var kul att respektive lag hade målat sina kubbspel i färgglada färger.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 20:17

Semester83

Medlem
Semester83 är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

kolla runt på får ö
bada
raukarna
visby är mysigt att bara gå runt i
Kolla in glassbaren vi hamnen =)
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 14:35

frisell92

Medlem
frisell92 är inte uppkopplad

Standard Gotland
Åk till Fårö och bada, och så kanske ni kan hyra tandemcyklar och åka runt med? Gotland upplevs som bäst med cykel!
Svara med citat

Gammal 2011-05-19, 19:48

Gäst

Angry
Sommarlandet vid Kneipbyn är kul för alla åldrar.
Lummelundagrottorna är spännande .
Är ni badsugna rekommenderar jag att ni åker söderut och siktar på
Holmhällars badplats i Vamlingbo.
Superfin lång sandstrand och kanonmat på panget Holmhällar.
Sen kan ni ta en glass vid Majstregården Hoburgen.

Ett annat tips om ni reser med barn är att undvika destination Gotland.
Deras personal har varit superotrevliga mot barnen de gånger vi åkt och numera tar vi alltid flyget ( billigare) och hyr bil istället.
De betedde sig faktiskt mycket otrevligt så de två minsta blev rädda och grät halva resan.

Men Gotland är underbart , vi har tillbringat massor av somrar där och barnen älskar det.
Svara med citat

Gammal 2011-06-08, 16:01

TippTopp31

Nykomling
TippTopp31 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Smile KNEIPPBYN
har vi bott på 2 år i rad.. det finns inget bättre. Nästa år ska vi dit igen.
Där finns ju allt bad, lek o hav.... Barnen hittade massor med kompisar Rolig min golf bana är där oxå. DOCK rekomenderar jag inte maten i Polbaren,lite som uppvärmda micro pizzor. Men det går ju buss jätteofta in till Visby och där är det massvis med fina resturanger.Det e så bra att bussen stannar på kneippbyn och sen kör en direkt hem.

Sen är ju Visby alldeles vackert att gå o ströva runt i.Fårö har vi oxå besökt.

Hela vår familj är fulkomligt förälskade i Gotland så jag tror ni kommer få en fin fin semester.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8