Jag och en tjejkompis (28 & 30 år) åker ner ensamma nu i mars, iofs så har vi varit där förr å lärt känna folk där nere, men jag fullkomligt älskar Gambia... Det kan till en början vara lite chockartat när man som svensk kommer dit, när man inte är van vid att alla (å då menar jag verkligen ALLA) ska hälsa på en, fråga hur man mår osv. Men ger man det en chans, har lite skinn på näsan och är öppensinnad, då ska det inte vara några problem alls... Gambier är ett väldigt trevligt, hjälpsamt och oblygt folkslag... Man ska inte vara rädd för att säga nej, och som två ensamma tjejer (som aldrig varit dit) så kan man kanske ta följe av antingen lokal guide eller lära känna nån på hotellet som kan följa en runt emmellanåt

ett annat forum som jag kan rekommendera dig att fråga denna fråga i är
Travelpix.nu - Reseforum, bilder, fakta, kartor från populära resmål. Boka resor, flyg och hotell.. Där är alla Gambia frälsta resenärer, de som rest i väldens många år osv.... Men absolut, Gambia är ett land med solgaranti, god mat, möjlighet till safariutflyft (Senegal) å massor massor annat! så vill ni ha ett annorlunda resmål och billigt, då är Gambia rätt... När i mars funderar ni på att åka?