ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-01, 15:50

Gäst

Question Två tjejer till Gambia, dålig idé?
Hej,

jag och min mamma (18 år & 48 år) försöker hitta något varm ställe att resa till i mars i år. Vi vill inte ha det överdrivet turistigt och vi vill absolut inte åka till Kanarieöarna. Med vår budget har vi funderat på Kap Verde men också Gambia. Jag har inga problem med att det finns farliga djur, fattigdom eller klängiga människor (om det inte är hemskt), har varit i Indien rätt nyligen och har varit med om liknande redan vilket jag bara såg som en fantastisk upplevelse! Min mamma däremot är såklart rädd om sin dotter (mig) och är lite fundersam hur två tjejer skulle klara sig i Gambia.

Vi är ute efter värme, sol och bad men även någon/några roliga utflykter.

Skulle gärna höra era åsikter ni som har varit där hur stämningen är och vad man kan vänta sig osv!

/Sara
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 20:40

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Även om boendet nog är lite dyrare så blir det nog inte mycket dyrare med Miami/Orlando/Fort Lauderdale för flyget dit verkar några tusen billigare än till Banjul. Fördelarna är att ni slipper fattigdom, inga problem med språket och jag har svårt att se att Gambia är trevligare (nu gillar jag visserligen Florida och har aldrig varit i Gambia så jag är kanske partisk..)
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 15:40

Gäst

Standard
Jag och en tjejkompis (28 & 30 år) åker ner ensamma nu i mars, iofs så har vi varit där förr å lärt känna folk där nere, men jag fullkomligt älskar Gambia... Det kan till en början vara lite chockartat när man som svensk kommer dit, när man inte är van vid att alla (å då menar jag verkligen ALLA) ska hälsa på en, fråga hur man mår osv. Men ger man det en chans, har lite skinn på näsan och är öppensinnad, då ska det inte vara några problem alls... Gambier är ett väldigt trevligt, hjälpsamt och oblygt folkslag... Man ska inte vara rädd för att säga nej, och som två ensamma tjejer (som aldrig varit dit) så kan man kanske ta följe av antingen lokal guide eller lära känna nån på hotellet som kan följa en runt emmellanåt ett annat forum som jag kan rekommendera dig att fråga denna fråga i är Travelpix.nu - Reseforum, bilder, fakta, kartor från populära resmål. Boka resor, flyg och hotell.. Där är alla Gambia frälsta resenärer, de som rest i väldens många år osv.... Men absolut, Gambia är ett land med solgaranti, god mat, möjlighet till safariutflyft (Senegal) å massor massor annat! så vill ni ha ett annorlunda resmål och billigt, då är Gambia rätt... När i mars funderar ni på att åka?
Svara med citat

Gammal 2012-02-03, 17:40

Gäst

Standard
Tack för svaren!
För att svara på frågan om när så har vi kollat på dagarna innan påsklovet, alltså 22-29 (avresa) ungefär.

Jag är fortfarande sugen på Gambia men min mamma har nog riktat in sig på Kap Verde så det blir nog dit vi åker nu. Men jag tar mig nog dit i framtiden iaf! Verkar som ett häftigt ställe med många upplevelser!

/Sara
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8