ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-23, 12:55

Natalie90

Nykomling
Natalie90 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Gambia i december
Hej!
Jag och min syrra, båda 21 ska till Gambia i två veckor i december. Nu har vi fått höra av alla släktingar hur farligt de kan vara att åka två tjejer?
Någon som vet hur "säkert" de är att t.ex. gå ut i de lokala centrumet på eftermiddagen/kvällen?
Svara med citat

Gammal 2011-10-23, 21:41

Madde i norr

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Natalie90 Visa inlägg

Hej!
Jag och min syrra, båda 21 ska till Gambia i två veckor i december. Nu har vi fått höra av alla släktingar hur farligt de kan vara att åka två tjejer?
Någon som vet hur "säkert" de är att t.ex. gå ut i de lokala centrumet på eftermiddagen/kvällen?
Var i Gambia ska ni bo? =)
Svara med citat

Gammal 2011-10-25, 08:30

Gäst

Standard
SVAR PÅ DIN FRÅGA ÄR FÖLJANDE.
farligt att gå ut på lokala marknaden är inte farligt på tidig morgon om ni går tillsammans
det blir mer en rolig och tokig upplevelse!
men på eftermiddagen när det är mycket varmt och solen är på väg ner så går jag inte ut utan mina gambiska vänner. (inte ens på stranden och då är jag en riktig gambiavän, jag har rest 18ggr) när solen börjar gå ned så blir det riktigt svart på 30min.

tro mej! gambierna är proffs på att se om du är första gången i landet eller om du kan/vet om ställena som är farliga!
men på morgonen innan alla som vill va din vän vaknar så är gambia mycket intressant så då rekomenderar jag er att ni tar en promenad!
vad jag menar är att dom riktiga bluffarna är vaken på natten och sover på dagen så om ni vill ut på dagen innan bad och sol så är gambia underbart.

men dom som säger att det skulle va farligt att resa 2tjejer har aldrig varit i gambia.
men 2 första dygnen så håller ni er på hotellet och får era nya vänner där, tro mej ni kommer få ca 20st som vill va vän med er, och personalen på hotellet vågar inte lura eller skade er.
dom som har jobb i gambia är rädda om sitt ryckte och jobb.
hoppas jag inte skrämt er nu för gambia är ett underbart ställe att sola och må gott i.
läs fakta på tex
travelpix.nu
där finns fakta och info om olika saker som vi som bor i landet skriver om.
kram
Svara med citat

Gammal 2011-10-28, 18:41

GambiaErik

Nykomling
GambiaErik är inte uppkopplad

Standard
Hej Natalie

Måste börja med en motfråga; hur mycket skinn på näsan har ni?

Tusentals gambianska män/pojkar söker efter västerländsk flicka/kvinna för att ta sig ut ur landet och den fattigdom de lever i.
Många är redan gifta med en kvinna från Gambia och de kan även ha barn.

De flesta är mycket förslagna och deras charm, hjälpsamhet och sätt att visa att du är den ende, finner inga gränser.

Anledningen att Gambia successivt tappar turister är en kategori av män som kallas bumsters. De skyr inga medel för att på ett eller annat sätt få utnyttja de dalasi som du har växlat till dig. Det här gäller inte bara kvinnor, även män och par kan bli förföljda intill bristningsgränsen och det gör att många inte lämnar hotellområdet, efter en dag eller två.

Våldtäkter och personrån är mycket ovanliga i Gambia och när de väl händer är det immigranter från andra länder som är ansvariga.

Under dygnets ljusa timmar finns det inget att vara rädd för, men ni kommer att bli heligt förbannade ett antal gånger pga dessa påstridiga herrar som inte tar ett NEJ TACK.

Mitt råd är att ni konsekvent talar om för uppvaktande killar, att era pojkvänner finns i krokarna (även om ni inte har några).

Kvällstid i Senegambiaområdet ( centrum för röj-röj ) rör det sig mycket folk omkring er och det är ingen fara för liv och lem, men ni kommer lika förbaskat att bli måltavlor för kärlekskranka gambier som inte har annat i huvudet att ta sig ur landet och det är ni som är biljetten.

Återkommer till den förstnämnda frågan: Hur mycket skinn på näsan har ni?
Att bara skrika NO, NO, NO hjälper föga. Ni måste ta snacket och förklara att ni inte är intresserade och att ni har killar med er i Gambia.

Gambia är underbart, bara man tar det på rätt sätt.

Trevlig resa.
Erik
Svara med citat

Gammal 2011-11-29, 13:44

Natalie90

Nykomling
Natalie90 är inte uppkopplad

Standard
Hej allihopa!
Inte fått någon "notis" om att de hade skrivits här, men tusen tack för era fina svar!!

Jag har spenderat flera månader i Asien och även om dom kanske är mer vana vid västerlänningar så har de också kunnat vara väldigt på, men de tycker jag att jag har kunnat hantera ganska bra..

Vi får se hur de blir om vi vågar oss ut något, förhoppningsvis kanske man hittar någon på hotellet man kan hänka på eller så

Ska försöka ge oss ut på lite utflykter anordnade av hotellet, så man får se lite mer än hotellområdet iallafall nu är de inte långt kvar tills vi sticker, ska bli härligt med lite värme!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8