ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-16, 17:08

Ais85

Nykomling
Ais85 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard Praktik i Gambia
Hej,
Jag är en 25 årig medicinstuderande som skal till Gambia oktober till december 2011 och ha praktik på Royal Victoria Teaching Hospital i Banjul. Jag har aldrig varit i Gambia innan och har därför en del frågor:

1) är det någon som vet var man kan bo billigt alla tre månader?? är studerande så har inte så jättemycket pengar (och vad är det vanliga prisnivå på boende i Gambia ?)

2) Jag försökt att lägga upp en 3 månaders budget, men tycker att det är svårt. Har ni en ide om hur mycket pengar det går åt på 3 månader i Gambia (om man verkligen försöker spara?)

3) är det svårt att ta sig från Banjul till Dakar (tid/pris)? Och från Dakar til Kap Verde?

Skriv gärna om ni har några tips
Mvh, Aissata
Svara med citat

Gammal 2011-08-23, 23:14

Gäst

Standard Boende i Gambia
Citat:
Ursprungligen postat av Ais85 Visa inlägg

Hej,
Jag är en 25 årig medicinstuderande som skal till Gambia oktober till december 2011 och ha praktik på Royal Victoria Teaching Hospital i Banjul. Jag har aldrig varit i Gambia innan och har därför en del frågor:

1) är det någon som vet var man kan bo billigt alla tre månader?? är studerande så har inte så jättemycket pengar (och vad är det vanliga prisnivå på boende i Gambia ?)

2) Jag försökt att lägga upp en 3 månaders budget, men tycker att det är svårt. Har ni en ide om hur mycket pengar det går åt på 3 månader i Gambia (om man verkligen försöker spara?)

3) är det svårt att ta sig från Banjul till Dakar (tid/pris)? Och från Dakar til Kap Verde?

Skriv gärna om ni har några tips
Mvh, Aissata
Hej!

Jag är gift med en gambier och vi bor delvis i Bakau utanför Banjul och del av året i Hindås utanför Göteborg. I Bakau driver vi ett litet gästhus. Det ligger 100 m från stranden i ett lugnt område och med en jättefin tropisk trädgård. Du kan hyra ett rum där för 450 D/natt. Om du vill ha enklare boende så har vi även rum i bakgårdsbyggnaden för 250 D/natt. I gästhuset finns vardagsrum med TV och del i kök med full utrustning. Titta gärna på vår början till hemsida. www.oneworldvillage.com. I Sverige har jag tel.nr 031-19099 eller 070-4244007. Med vänliga hälsningar
Aita Päts Fadera
Svara med citat

Gammal 2011-08-28, 12:42

flyingnurse

Medlem
flyingnurse är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard boende
Hej har du fått tag på boende i Gambia än?
annars kan jag fixa något åt dig!
Margit
Svara med citat

Gammal 2011-09-28, 20:30

Gäst

Standard Gambia
Ring Peter 08-6414718 jag har kanske lösningen
Svara med citat

Gammal 2011-09-28, 23:21

Madde i norr

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Jag är gift med en gambier och vi bor delvis i Bakau utanför Banjul och del av året i Hindås utanför Göteborg. I Bakau driver vi ett litet gästhus. Det ligger 100 m från stranden i ett lugnt område och med en jättefin tropisk trädgård. Du kan hyra ett rum där för 450 D/natt. Om du vill ha enklare boende så har vi även rum i bakgårdsbyggnaden för 250 D/natt. I gästhuset finns vardagsrum med TV och del i kök med full utrustning. Titta gärna på vår början till hemsida. www.oneworldvillage.com. I Sverige har jag tel.nr 031-19099 eller 070-4244007. Med vänliga hälsningar
Aita Päts Fadera

Går tyvärr inte att kika på er hemsida ännu, kommer bara till en sida där det står att den är under construction... Var i bakau är det ni har ert guesthouse? I närheten av cape point eller mer mot African village?
Svara med citat

Gammal 2011-10-12, 21:39

Gäst

Standard Tack!
Hej alla!
Nu har jag æntligen, efter 2 veckor i Gambia funnit ett fint gest house i Fajara. Men tack før hjælpen
Svara med citat

Gammal 2011-10-15, 21:29

Gäst

Smile Resdagboken
Är det du som heter AisInAfrica på resdagboken? Tänkte det kan vara kul att läsa om din tid i Gambia
Svara med citat

Gammal 2012-02-10, 00:29

Gäst

Standard Boende i Gambia
Citat:
Ursprungligen postat av flyingnurse Visa inlägg

Hej har du fått tag på boende i Gambia än?
annars kan jag fixa något åt dig!
Margit

Hej Margit, kan du ringa mig på 0700-530311 ang boende i Gambia!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8