ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-25, 20:02

Valma

Nykomling
Valma är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Rykte: 0

Standard Gambia - Senegal - Guinea Bissau
Har förstått att Lams tours kör en del turer till Guinea Bissau med utgångspunkt Gambia (5-9 personer). Jag åker dock helt själv och vill gärna uppleva dessa länder trots att jag är mol allena. Är det möjligt att resa med lokala transportmedel eller är det bara skitdumt?

Jättetacksam för kloka råd.

/Valma
Svara med citat

Gammal 2010-12-27, 12:43

Gäst

Thumbs up titta runt
hej valma.

att det skulle va dumt att resa med lams på hans resor utanför gambia är inte dumt.
det är inte ens dumt att resa med han på dagsturer i gambia.

han känner till gambia mycket bra och det är som att resa själv då man bara följer med och man kan stanna lite överallt ändå. (inte som att komma med en hel turistbuss och bli lurad överallt) han kör till ovanliga platser och är duktig på det han gör.

men du kan även göra samma resor själv med lokaltaxi.
om du nu är en tuff afrikaressenär, annars kan du glömma att det blir en trevlig och billig tur.
om du bara har lite is i magen och träffar en lokalguid vid ditt hotell och talar om vad du vill göra så törs jag lova att det blir mycket,mycket billigare att boka lokaltaxi och ha med en guid eller en vänn från hotellet.

man kan göra upp med vännen om en lön på 300svenska som är 1200-1255dalasi och han följer lätt med 1 eller 2 dagar på utflykt.
sen kommer dock taxi resa utanför men då har du något att jämföra med.
det finns många som kör dej för 1000dalasi i många,många timmar.
dvs långt över gränsen till senegal.

men är du inte en tuff afrikaresenär så väljer du ett bolag för dina resor.
lams är duktig men det finns många fler,
ha is i magen och du får se vad jag menar.
bara att ringa när du är på plats.
Svara med citat

Gammal 2011-02-06, 23:16

Gäst

Standard Resesällskap
Hej När vill du åka? Min man är från Gambia och reser regelbundet till Guinea bissaw med både lokaltaxi och den bekvämare varianten på 7 personer. Han är jätte snäll och skulle kunna eskotera dig säkert till dit du ska. Kanske kan du tänka dig att betala en liten slant för det? (300 svenska kr)
Mvh Lilit.
Isbali@hotmail.com
073 402 59 99
Svara med citat

Gammal 2011-04-01, 10:45

Gäst

Standard 300kr är kanon
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej När vill du åka? Min man är från Gambia och reser regelbundet till Guinea bissaw med både lokaltaxi och den bekvämare varianten på 7 personer. Han är jätte snäll och skulle kunna eskotera dig säkert till dit du ska. Kanske kan du tänka dig att betala en liten slant för det? (300 svenska kr)
Mvh Lilit.
Isbali@hotmail.com
073 402 59 99
jag började inte tråden men är intresserad av att få komma ut och titta lite utanför hotellområdena nästa gång jag kommer ner. roligar än att åka på planerade turistresor.

jag betalar lätt 300 för att känna mej trygg och vet att jag slipper allt tjat från alla.
beskriv lite vad din man kan göra för att jag ska få en bra dag.

mat och dryck betalar jag själv för men vill ha någon som kan vara vid min sida.
tack så mycket
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8