ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-26, 18:58

Gäst

Standard Spindlar?
Hej,

jag är en tjej på 14 år och jag och min mamma funderar på att åka till Gambia. Det är bara en grej: Jag är livrädd för spindlar!
Jag klarar av spindlar med ungefär en diameter på 2cm (inkl ben), det är ungefär det jag klarar vara nära, men inte röra förstås. Sedan när det kommer till håriga fågelspindlar och sånt... Usch! Jag vet verkligen inte var jag skulle ta vägen om en sådan spindel skulle råka sätta sig på min fot eller liknande, jag känner mig fasansfullt rädd över att något sådant ska hända.
Så då undrar jag hur stor risken är att man stöter på sådana spindlar i Gambia? Vi ska ju i så fall bo ett ganska turistigt ställe, SunFamily Lemon Creek. Kan det finnas inne i hotellet?
Jag vill ju jättegärna åka, men om det finns mycket spindlar tror jag inte att jag fixar det alltså.

Otroligt tacksam för svar!
Hälsningar Elin
Svara med citat

Gammal 2010-09-26, 19:34

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Du behöver nog inte oroa dig för stora spindlar typ Fågelspindel, de enda smådjur som jag såg runt hotellen när jag var där var grodor och ödlor, men visst, ger du dig ut i Naturen så finns en risk att stöta på någon modell större Spindel.

Gammal 2010-10-15, 12:57

Lena84

Nykomling
Lena84 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard
Jag har inte sett några sådana stora spindlar, om man inte ger sig ut i naturen.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8