ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-24, 14:10

wmrazek

Nykomling
wmrazek är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard Lams tours
Det har skrivits en del om Lams tours här så jag tänkte ge min recension också.

Lam's Tours in The Gambia

Vi åkte på en utflykt till makasuto (se deras program) tillsammans med guiden Uusman från Lams, det var mycket bra. En annan bra och kunnig guide från Makasuto visade oss runt, till fots och med båt. Vi hade tur och såg säkert 100 babianer som sprang förbi nån meter ifrån oss.

Dock ingick ej lunch, dans och likörfabriken som det står i programmet. Guiden Uusman var väldigt hjälpsam och trevlig och följde sen med oss några kvällar på pub och disko (det är bra att ha en guide med annars blir man ideligen "överfallen" av andra som vill vara din guide).
Svara med citat

Gammal 2010-03-30, 13:03

Gäst2010

Standard LURAD?
hej,

har du pratat med lams om detta? är du säker på att han har bokat in er i hans kalender, så att inte killarna själva stoppade pengarna i fickan,
maila eller ring till lam på engång,
detta är han säkert inte medveten om själv.

vet att några svenskar gjorde en resa med han för något år sedan och blev riktigt grundlurad på priset,
så det finns dom som tvivlar på hans resor,
dvs att han börjar bli för stor och inte bryr sig om små grupper mer,

MEN HAN ÄR EN EN KILLE SOM ALLTID HÅLLER VAD HAN LOVAT UNDER ALLA ÅR SOM HAN HAR VARIT GUIDE, SÅ JAG TYCKER DU SKA MAILA HAN OCH REDA UT DETTA,
TROR INTE HAN VET OM ATT NI INTE FICK LUNCH..........
Svara med citat

Gammal 2010-03-30, 18:49

wmrazek

Nykomling
wmrazek är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard
Det var Lams tours vi åkte med, jag skrev på hans gästbok innan vi åkte och berättade när vi skulle vara i Gambia och vilket hotell. Vi blev sen kontaktade av Ousman (hans bror), så det måste vara rätt. Jag var sedan vid Lams "kontor" också.

Dock är vi väldigt nöjda med utflykten trots att likörfabrik mm inte ingick. Kanske var priset aningen högt men det övervägdes sen av den hjälp och trevliga tid vi hade med Ousman dagarna efteråt.
Svara med citat

Gammal 2010-03-31, 11:03

Gäst

Standard Lams
Lams är just nu i Danmark. Det är hans bror som skötter veksamheten.
Tommy
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 10:35

Gast

Standard Rekomenderas!
Hej!
Lite gammal trad som vi tycker behover uppdateras. Vi har precis varit i Gambia i tva veckor och alskade landet och manniskorna. Vi akte tva turer med Lams, en till Guinea-Bissau over dagen och en till Fathala safari park. Jattenojda med bada turerna. Vi gjorde allt som stod i "programmet" och lite spontana grejer som att besoka familjer pa landet och olika marknader. Kan verkligen rekomendera honom, trevlig, arlig och mycket rolig! Dessutom billig i forhallande till de andra, speciellt Ving. Besok hans hemsida, www40.brinkster.com/lamstours/ .

//Atle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8