ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-22, 21:30

Lollanzza

Nykomling
Lollanzza är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Question utflykt? djur? vaccination? marknad? guide? paradisstranden?
heysan!
Jag och min sambo har hittat en resa till gambia i december. Vi skulle då vara borta 15 dar och bo på hotell african villiage. Så nu försöker jag ta reda på så mycket som möjligt, för att se om det är värt det. Och självklart är åsikterna lika många som det finns personer.
så nu kommer lite frågor som vi hoppas kunna få svar på

Ska man Vaccinera sig för något annat än hepatit a? och vad är det för gult vaccinationskort de pratas om ? ( jag vet att det finns en del trådar om detta på forumet, men jag blir inte så mkt klokare av dom )
( vi funderade på att eventuellt ta en utflykt till senegal )
Vad är det man ska ta mot malarian? har läst att vissa var de resistenta mot.

Har kollat på lams hemsida, men tyker inte jag hittar någon utflykt där man kan se mycket djur. Har läst att det finns en del djur om man åker på floden, men inte hittat någon bra utflykt för det.
Några tips på hur/ vad man kan göra för att få se det?
samt andra tips på vad man kan se och göra?

Vi skulle ju givetvis också vilja gå på någon marknad. Har dock läst att dom inte rekomenderar att man går på dom själv, utan att man helst ska ta med sig en guide. Vart hittar man någonseriöst guide som kan tänka sig att göra det? och hur mycket kostar det ungefär?

Har läst om någon paradisstrand som måste ses.. vart ligger den och vad heter den?

Hur är vädret i december? åker den 9 december troligtvis.
vad ska man ha på sig för typ av kläder när man är ute och rör sig bland människor?

Om det finns någon/ra andra som ska dit samma tid kan ni ju höra av er..
vi är 20 resp 23 år.

Tacksam för svar.
( vi har visserligen vart ute och rest en del förut, men den här delen av världen är ny. )
Svara med citat

Gammal 2010-03-22, 22:25

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Malaria profylax bör ni ta! i December brukar oftast vädret vara bra, och "guider" blir ni hela tiden erbjudna så fort ni kommer ut på gatan, men hotellen har oftast folk som jobbar som guide som man kan lita på.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-03-23 klockan 17:40.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8