ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-04, 11:48

lasseboy

Medlem
lasseboy är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Vacinationer !?
Tänkte ta en sista minuten till Gambia, men förstår nu att man måste va lite förbered med vaccinationer och tabletter.
Vad behöver jag ha?
Har twinrix, samt dukoral som vi fyller på varje år, Svininflensan har jag inte tagit och kommer nog ej ta.
Men ni som vart där på charter, vad tog ni? läste att man måste ha tagit vissa vacinationer !?
Sidorna på intenet angående vacinationer vill att man ska ta hurmycket som helst!
Svara med citat

Gammal 2009-12-04, 15:17

nathaliiie

Medlem
nathaliiie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
När jag var i Gambia för tre år sedan tog jag faktiskt inga vaccinationer, det var först ett år efter när jag åkte till Thailand som jag tog för hepatit. Här kan du iaf läsa vilka du rekommenderas att ta, men ska du ut på typ safari bör du nog ta malaria... Vaccinationer Gambia
Svara med citat

Gammal 2009-12-05, 19:57

Gäst

Standard gula febern och havrix
eftersom du redan har tvinrix behöver du ju inte fundera på det, men däremot kan du behöva ha gula febern. Vet inte riktigt hur noga de är med det nu, men när vi reste för två år sen stod det att man skulle ha med gult vaccinationskort, =gulafebern. och jag vet oxå att om man då inte kunde ta den så var man tvunget att ha med intyg till varför.

Sen är det bra med malariaprofylax oxå, förutom dukoralen som du ju redan har.
Svara med citat

Gammal 2009-12-05, 20:02

nathaliiie

Medlem
nathaliiie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Jag tror att det var likadant med gula febern som skrivet ovan, att man skulle ha intyg. Det hade vi dock inte, ingen kollade heller. Men vi åkte sista minuten och hade inte kunnat tagit det vaccinet heller...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8