ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-06, 00:46

Lizzie81

Nykomling
Lizzie81 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Gambia - boende
Lutar åt en sista-minuten resa till Gambia med familjen eventuellt...
Men...african village eller Bakotu Hotel & Apt? Vilket ställe funkar bäst med barn? (3 och 6 år) Inget av ställena hade barnpool men det spelr ingen roll.
Det skiljde väldigt mycket i pris på cape point o dessa två. Vad rekomenderar ni som varit där?
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 01:10

Gäst

Standard Dawda
Hallå där, Härligt att läsa dina hot, en säker och kul med barn här, kommer de att bli bra underhållning här, föreslår jag afrikansk by, kommer att vara mer lämplig för dig och din familj. Jag är en gambiska, nu skriver från Gambia, och kommer att bli mig ett nöje att hjälpa dig mer information, om du behöver, min e-post är dawda5@hotmail.com
Hälsningar
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 12:00

Lizzie81

Nykomling
Lizzie81 är inte uppkopplad

Standard hej
Tack för ditt svar! Men jag förstår inte riktigt vad du menar - menar du att det är bättre med en mindre by i gambia än där turisthotellen ligger?
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 15:56

Gäst

Standard
Av de två du nämner skulla jag definitivt välja Bakotu. Jag har själv bott där (dock utan barn), jättemysigt hotell med en fantastisk trädgård, väldigt nära strand (fin strand).
African Village har stenstrand.
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 16:15

Gäst

Standard Dawda
Nej, vill jag inte säga att, jag menar, dess bättre på African Village Hotel vilket ni, eller du kan söka efter Bungalow Beach Hotel, det är ett bra och har en liten pool för barn, kommer du att älska den .. Dess mycket säkrare och större för barn att ha tillräckligt med utrymme för lek etc, ingen hassling från Bumsters kring dessa områden.
Svara med citat

Gammal 2009-11-10, 14:56

Gäst

Standard Stranden avgör!
Hej!

Cape point är tråkigt.

Jag har bott på båda hotellen. African Village(A-V) för 2 år sedan och Bakouto(BB) igår!
Hotellen är likvärdiga, ingen skillnad annat än att A-V har sämre restaurang men istället en egen "strandsnutt".

Läget är det stor skillnad på. A-V är helt offside om man ska dit som en enveckasturist.

Stranden vid A-V har stora klippblock och stenar som är mycket vassa. Eftersom vattnet i Gambia (havet) drar upp massa sand ser man inte dessa stenar och det är inte barnvänligt.

På BB Är polen mindre och ni får gå 100m till stranden. Jobbiga 100m om man inte kan säga "No thanks" annars inga problem. Många lunchalternativ direkt på stranden och en del middagsalternativ i direkt närhet till hotellet.

På BB finns apor sköldpaddor fiskar hundar och katter (rena tama) känns som en djungel.

Ja, du fattar nog vad jag rekomenderar!
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 22:19

Gäst

Standard Adiyata
Annars kan du alltid bo billigt på Adiyata Guest House. En stor gård med 6 stycken bungalows och bra jättebra service. Du kan ringa dit för mer info 00220-39 55 10 eller maila mig på diligo_85@hotmail.com om du vill veta mer. Jag har varit i Gambia 23 ggr så de är bara fråga på om du undrar över nåt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-12, 10:09

Gäst

Standard african village har ingen sandstrand,
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie81 Visa inlägg

Lutar åt en sista-minuten resa till Gambia med familjen eventuellt...
Men...african village eller Bakotu Hotel & Apt? Vilket ställe funkar bäst med barn? (3 och 6 år) Inget av ställena hade barnpool men det spelr ingen roll.
Det skiljde väldigt mycket i pris på cape point o dessa två. Vad rekomenderar ni som varit där?
bakouto e bättre när man har barn
Svara med citat

Gammal 2010-01-14, 13:52

Gäst

Thumbs up Fördelar med Bakau!
Ang. diskussionen om hotellen ovan. African Village är litet och gästvänligt med mysig atmosfär och bra pool för barn. Det ligger visserligen inte vid bästa stranden men däremot nära till det aktiva Bakau när man vill se sig runt. Där finns Katchikally Crocodile-pool för barnen, marknaderna, fiskelägret, trevliga små restauranger och en bra knutpunkt när man vill åka till andra ställen. Vill man till Cape Point stranden tar det max en kvart att promenera, 5 minuter med taxi för 7 kr. Cape Point hotellet ligger också bra. Till Fajara-stranden åker du för 15 kr. Självklart förstår jag att man vill sola och bada, men när man ändå tagit sig till Afrika vill man väl se lite också? Vill man slippa bumsters (som finns överallt inte bara i Bakau) är det bra att ha en personlig guide. Vi anlitade en superkille nu när vi var där (för tredje gången), Gabba Tours, som är bra sällskap vad man än vill hitta på. Och billig. han har en grupp på Facebook om man vill höra sig för innan avresa. Annars ringer man bara när man kommit fram, han pratar bra engelska och är van svenskar.
Länk:Login | Facebook
Svara med citat

Gammal 2010-01-14, 18:06

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Standard
Finns det bara två hotell I Gambia nu för tiden? alla man pratar med har bott antingen på African village eller Cape point, själv bodde jag två veckor på Cape point för ca 8 år sedan och trivdes bra.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8