Citat:
Ursprungligen postat av Mama Africa
Jag tycker definitivt att 7 dagar är för lite, minst 10-14 dagar tycker jag att man behöver. Har varit där 4 ggr förut och kommer att åka dit i mars nästa år och stanna 2 veckor.
Du kan välja endast flygstol hos Ving. Sedan flyger t ex Spanair och Brussel airlines dit, sök på t ex Seat24 och andra resesajter så hittar du flygbiljetter.
|
Hej Mama Africa!
Jag och min sambo planerar att åka på semester i februari och har fastnat för Gambia. Då du verkar vara en inbiten Gambia-älskare så vore det väldigt uppskattat om du kunde skriva lite om hur det är där.
Vi tänkte ta en 2 veckors med Ving. Vi har även läst att man kan åka på resor till Senegal där men får se landsbygden och om man har tur få se bla giraffer och zebror på safari. Är det något som rekommenderas?
Vad får man inte missa om man åker till Gambia? Jag har funderingar på hur Gambianerna lever. Är det mycket fattigt utanför hotellområdena? Jag funderade på om man isf kunde fylla väskan med kläder som vi i familjen samlat in och ta med, och kanske pennor, block osv till barnen. Vore det en bra idé eller blir det "feltolkat" då kanske? Tänkte att då vet man ju verkligen att det kommer fram till skillnad från om man lämnar in det till någon välgörenhet här i Sverige som man hör så dåliga saker om att kläder, pengar osv inte kommer dit de ska.
Vore supertacksam för alla tips och råd du kan dela med dig av
MVH
Helena