ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-25, 07:40

sfsjstrm

Nykomling
sfsjstrm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Gambia
Hej, jag har hört mycket saker om gambia nu och tänker eventuellt åka dit nu i november. Men jag har några frågor som jag hoppas någon kan svara på.

1. Om man vill åka dit och kunna festa vart ska man då åka, och hur sträng är dom på åldersgränsen?

2. Hur varmt är det i vattnet/luften, dag/kväll. Om man åker dit runt slutet av oktober eller början av november?

3. Har ju förstått att det är väldigt billigt just i Gambia men hur är det med resan dit och hotel, har hitills inte lyckats hitta särskilt billiga flyg. Och är det bara ving som säljer resor dit eller vet ni någon annan?

4. Och om man vill kunna sola eller shoppa på dagen men festa på kvällen, finns det då någon stad där jag kan göra båda utan att måsta ta taxi till antingen stranden eller stan?

5. Har sett mycket om att det kan vara många försäljare som kommer fram och ska sälja saker, men är det så mycket att det kan bli jobbigt?

6. Och hur är det med vaccinationer? Är det ett krav? och om det inte är det bör man ta det ändå? Och mot vad?Har haft väldigt svårt att få tag på information om just vaccinationer för jag tycker att alla sidor säger olika. Snälla är det någon som säkert kan säga exakt hur det ligger till?

Tacksam för svar !
Senast redigerad av sfsjstrm den 2009-06-25 klockan 08:09.
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 09:36

Gäst

Standard graattis
grattis till valet ac resmål.

vi börjar med åldersgräns,?
har aldrig varit med om åldersgräns...

oktober/nov väder.

varmt på dagen kan bli upp till 38 i skuggan på morgonen....

biljetter är billiga om du gämför med mallis grancanaria thailand goa.

finns totalpris under nov för 2 vuxna 2 veckor med ving för 12.300
flyg,hotell,frukost transfer. (6,150 för 2 veckor)

ang taxi,
alla hotell som ving har ligger vid stranden och på stranden får inga andra än turister va mellan 09-17 så det är turisterna som är på stranden på dagen,

någon försälgare kan komma in.

fest på kvällen är det varja kväll/natt.
gångavstånd till det mesta då gambia är atlantkusten och floden..
vill du bara fest och sola då är gambia något för dej.

malaria tab tycker jag.
stelkramp om du inte har den.
gula febern är ett måste för om du har otur och det är en koll den dagen du landar och inte har kortet med dej,
ja du kan du få ta den i gambia..
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 19:49

sfsjstrm

Nykomling
sfsjstrm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard
Okej! tack så mycket för svaren. Nu är jag rätt säker på att det blir Gambia och jag längtar otroligt mycket.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8