ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-01, 22:21

GambiaLena

Nykomling
GambiaLena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Rykte: 0

Standard Upplevelser I Gambia Till Bra Pris
Hej!
Om ni vill åka på utflykt när ni är i Gambia o gynna den inhemska befokningen så kan ni kontakta Saikou
Han har en jeep som kan ta er till olika resmål
Saikou är mycket pålitlig o framför allt glad Han använder inte droger (många röker på fast dom kör bil tyvärr)Detta är en del av deras kultur

Han kan ta er till en Afrikansk familj där ni får äta lunch eller middag beroende på när ni vill åka dit Detta är en oförglömlig upplevels o mycket uppskattat

Vad sägs om en riktig liten inhemsk gambiansk bar med härlig reggae o rastakillar som dansar o skojar Där kan ni avnjuta en kall öl eller någon läsk innan ni drar vidare till Sizzlas som är ett Reggaeställe under bar himmel vid stranden Där kan ni dansa hela natten Detta är ett måste ni inte får missa

Shopingtur i Serrakunda eller Banjul Det är bra att ha någon med som hjälper er att pruta o jag lovar att han är bra på det Ha Ha
Om ni är intresserade kontakta mig genom att skriva till min mail :
peiron85@hotmail.com[/email] Så får ni telefonnummret till Saikou
Han kan även hämta er på flygplatsen
Kan vara skönt att slippa dividera med enträgna chufförer när man är trött

MVH Lena
Svara med citat

Gammal 2009-03-20, 23:20

Keja

Standard Åk med lokala transporter
Vill ni verkligen komma billigt undan och samtidigt uppleva Gambia på riktigt, så ge er ut med de lokal transporterna.
Ta minibuss in till Serekunda, knalla runt ett tag och ta den en annan minibuss in till Banjul. Tar ni samma väg tillbaka så går kalaset på 26 dalasi per person. Skulle ni ta färjan över till Barra så kostar den 10 dalasi en väg.
Frugan och jag åkte till Dakar i Senegal med lokala medel och notan slutade på ca: 3000:-för oss båda två. Då är hela resan inräknad tor, hotell i två nätter, mat och båttur till ile goree.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8