Hej!
Jag har läst på lite vad ni skrivt om Gamiba, måste TACK ALLA (!) för den info som finns
Men självklart, oavsett hur mycket man läser så får man inte svar på alla sina frågor.
Jag och min mamma ska bo på African Village, (vi åker med ving) Två veckor över jul och nyår.
1. hur tar man sig till senegal på bästa sätt?
Ni skriver att det är bra att ta en privat guide, men åker man taxi då? Eller lokalbusS? Vill gärna ha billigt, men vill ju liksom komma fram inom ett antal timmar också!
2. Hur ser det ut med frisörsalonger? Jag skulle vilja göra något galet med håret, färga osv.
3. Hur kommer man till icke-turist gambia? Jag menar, mataffärer där lokalbefolkningen handlar, deras köpcentrum om de har något sådant... Finns det i banjul? Eller kanske någon annanstans?
4. Vad vet ni om lägenheterna på African Village - finns det kastruller och sånt i köket? För vi har valt lägenhet just för att kunna laga en del mat själva, så det inte blir så dyrt (även om´det är billigt att äta ute, så det kommer vi såklart också att göra)
5. Vad finns det för uteställen? Jag skulle vilja gå till nån klubb med karaoke, har dom sånt? Finns det några bra utestället i närheten av african village?
6. Vad gör de på jul och nyår? Hur firar man? Vad bör jag vara lite beredd på?
7. Det står att man kan växla pengar på plats, men vad är namnet för växlingskontor? :P
Tacksam för svar!!

om ni inte vet svar på allt så kanske ni vet svar på nåååågot iaf
iii!! ska verkligen chilla och uppleva och bara ... bara... LEVA!