ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-23, 01:22

leena

Standard Annorlunda Upplevelse I Gambia!!!
Hej! Vill ni uppleva något annorlunda på semestern ?
Vi har en god vän i Gambia Han heter Saikou & har en Suzuki Jeep Han är Taxichaufför med giltigt Idecar Använder inte droger Som tyvärr endel chaufförer gör
Han tar med er på en oförglömlig upplevelse till en Afrikansk familj där ni får äta Afrikanskmat på Afrikanskt vis & se hur dom bor Samtidigt som ni hjälper familjen att få lite inkomster

Ni kan ringa dagen innan o bestämma om ni vill ha kött eller fisk till riset Dom försöker tillgodose era önskemål i möjligaste mån men ibland kan det vara svårt
Dricka ingår Han hämtar o kör hem er
Priset för vuxna är 250 dalasi ca 83 kronor
Barn under 12 år 150 dalasi ca 50 kronor
Han är en seriös guide/chaufför Kan fixa det mesta Även billigt boende Har ni önskemål om andra utflykter så rekommenderar vi honom Vad sägs om att få gå i en by Tex i Bakau o se hur människorna lever tätt tillsammans i det labyrintartade samhället Det är en upplevelse har ni tur så kanske ni kommer när det pågår en cermoni med både inhemsk dans o trummor Det är oförglömligt Jag lovar!
Kvinnorna blir jätte glada om ni vill dansa med Så det är bara att svänga loss med höfterna
Maila mig så får ni Saikous telefonnummer
Önskar Er en underbar semester i Underbara GAMBIA
Svara med citat

Gammal 2008-03-25, 16:25

Gäst

Standard låter jättebra
hej..

hoppas nu att det är många som läser detta!
jag kan lova att nästa resa så kommer jag att ringa..

det finns ju fortfarande äkta och riktiga gambianer som vill ha en slant för att hjälpa till och guida..

det är ju jättebra att det finns gambianer som inte bara vill ta våra pengar... kan tänka mej att efter en heldag ge bort en säck ris till honom oxå...
(eller någon behövande)

kan du skriva lite mer om killen? det låter ju jättebra..
hoppas att många hjälper han nu när vi vet att han finns...

jag har varit i gambia många gg men detta pris är ju helt ok!!

hoppas han får jobba jättemycket...
Svara med citat

Gammal 2008-12-20, 22:35

Gäst

Standard kontakt?
Låter mycket intressant! Hur kommer man i kontakt med dig så man kan få nummer till honom? Vi åker till Gambia 28/12.

Maila gärna på: sandralofstedt@hotmail.com

Hälsningar Lena Löfstedt
Svara med citat

Gammal 2008-12-21, 11:31

ewamic

Globetrotter
ewamic är inte uppkopplad
ewamics avatar

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Question kontakt?
Håller med, låter bra, kan absolut tänka mig å kolla det nogrannare - men hur får man kontakt med dig? Du skriver "Maila mig" men anger ingen adress... :S
Om du ser det här idag så maila gärna kontaktuppgifter på

ewamic@hotmail.com

Hälsningar
ewa
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 19:20

flyingnurse

Medlem
flyingnurse är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard
Lams tours har nu både dansk og svensktalende guider som følger med på turen hvis I gerne vil have det! Det eneste I behøver gøre er at tale om det for ham i forvej. Det bedste er at kontakte ham via e-mail eller kikke på hans hjemme side.
Det er en virklig seriøs ung mand med stort hjerte og meget godt humør. Ham kan du stole på til 100% hvilket ikke altid er tilfældet med folk i Gambia.
Men desværre så er det et par stykker som forsøger at udnytte hans navn gennem at sige at de er ham, derfor vil han meget gerne at I spørger om ID kort inden I laver nogen forretning.
Han har sit kontor ved BB hotel til venstre når du går ned mod Craft marked. Han er altid klædt i enten danske eller svenske farver og med sit navn trykket på T-shirten!
Han har en rigtig fin Nissan bil med aircondition så det er en fornøjelse at tage på tur med

lamsceesay@hotmail.com
www40.brinkster.com/lamstours
Svara med citat

Gammal 2009-01-12, 15:11

STEFAN JOHANSSON

Standard dyrt?
jo han är bra,
men priset för den här killen är ju bra.
dvs 84 kr istället för 350 eller vad nu lams tar för en tur en dag,

och då har man även pengar över att kunna köpa lite saker att ta med på turen och ge till behövande..

så jag tänker ringa denna när ja kommer...

stefan johansson
3 ggr i gambia men snart 4
Svara med citat

Gammal 2009-02-02, 20:53

GambiaLena

Nykomling
GambiaLena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard
Hej! Jag ber tusen ggr om ursäkt att jag missat era inlägg här Hade lagt bort mina inloggs uppgifter o sen glömde jag helt enkelt bort denna sida
Ja ber om ursäkter
Men jeepen har inte gått att köra på mycket länge pga inbrott
Sönder skuret tak Dom stal sterion högtalare alla hans papper för bilen körkortet o kvitto på vägskatten
Saikou har precis kommit igång igen efter en lång tid Det har kostat mycket att fixa det hela o han har haft det tufft
All pappers arbete tar lååååång tid o kostar mycket pengar Men nu har han hittat ett garage som går att låsa Så jag hoppas ni vill kontakta mig på
peiron85@hotmail.com
Jag lovar sköta detta bättre denna gång
se även mitt inlägg som Gambialena
Ja visst ja priserna har höjt med 50 dalasi pga högre bensin pris o att riset blivit mycket dyrare
mvh Lena
Svara med citat

Gammal 2009-07-18, 11:10

ny i gänget

Standard billigt eller tryggt
hej lena.
jag är ny här och har läst lite om gambia.
tänker åka till vintern.

mitt val står mellan lams och och denna kille du rekomenderar.

lams har ju priser på sin sida och lite info!
det är bra tycker jag.

men priserna med denna kille är ju jättebilliga och det blir ett plus.
kan du skriva lite mer vad han gör.......
Svara med citat

Gammal 2009-10-24, 15:28

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Gambia en vecka i februari-mars
Såg dina bra tips om Gambia. Kan du utveckla detta lite mer. Vart någonstans ska man åka i Gambia om man vill nyttja den kille du rekommenderar för utflykter? Är det OK att åka dit med charterresor, t ex Ving har resor dit till en ort som heter Bakau, känner du till den? Elelr har du något annat tips när man vill vara i Gambia en vecka bara i februari-mars?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8