ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-12-02, 15:45

vill till gambia

Question vill prova gambia
hej på er,
jag vill prova en resa till gambia under vintern.

vågar man resa själv?
hur är priserna?
är en 14 dagars okey eller ska man va borta 3 veckor för att hinna med allt.

finns det någon som kan tala om lite för mej vad jag bör se..

är 29 år och inte så resvan.

men tycker om att få se nya saker..

har varit på cran canaria men tycker att det är för dyrt och kallt..
har även varit i thailand men tyckte inte om stränderna, men har läst att stränderna i gambia ska va underbara.....

snälla skriv vad ni vet och hjälp mej att komma till gambia.....
Svara med citat

Gammal 2007-12-06, 23:16

flyingnurse

Medlem
flyingnurse är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Res själv
hej

Jag är sjuksköterska och bor i Gambia under vintern. Jag brukar hjälpa Scandinaviska turister om de får problem under deras vistelse. Du kan lätt resa själv inga problem.Och på 2 veckor kan du hinna med väldigt mycket och det är naturen och kulturen som du vill uppleva. Gäller det natt livet bör du vara lite mera försiktig med att gå själv, men är man två ( du kanske träffar någon på hotellet) så är det ingen fara, ta taxi på kvällar och nätter.
de gula taxi är väldigt billiga och går vissa sträckor, kostar normalt 5 dalasi per sträcka.
Jag bor i Kotu och du får gärna kontakta mig via telefon.
Ring till Lams tours the Gambia och få mitt nummer.
kolla även på hans hemsida på google Lams tours the Gambia.
ha en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2007-12-12, 12:01

4 veckor

Standard tack....
hej, har läst på lite nu, det blir så att jag åker i feb.
tog en tur med ving på 4 veckor.
7 nätter bor jag på african village. sen ska jag fixa något själv för att sedan bo sista natten på senegambia men det kunde ändras sa dom.