ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-19, 22:36

flyingnurse

Medlem
flyingnurse är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Privat boende
Gambia är ett land vart det är enkelt att bo privat. Tidigare när det inte fanns supermarknaden eller varuhus var det svårt, men nu är det inga problem.
Jag är sjuksköterska och har kommit regelbundet till Gambia sedan 1992 så jag har sett förändringen och känner till de vanliga problemen man kan möta där. När jag befinner mig i Gambia kan alla turister konsultera mig med olika problem för en liten arvode, ring för besked 02209906757, talar danska, svenska och engelska samt en del tyska.
Jag har en trerums lägenhet i Kotu ca 1 km från stranden, den kan du hyra billigt. Men hör av dig så kan jag skicka bilder på den samt området omkring.

Ska ni ut på utflykter vill kan jag mycket varmt rekommendera "Lams tours the Gambia" Han är en av de få verkligen ärliga personer som finns där och han är oerhört rädd om sitt bra ryckte. Jag har själv rest med honom några gånger bla till Guinea Bissau vilket var en obeskrivligt upplevelse. Ska ni göra något extra ta er tiden och åk ditt, men beställ innan ni åker hemmifrån så han är förberedd. Han hämtar gärna på flygplatsen också om ni endast har flygbiljett.
Lam's Tours in The Gambia

Välkommen till Gambia!
tigram@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 09:45

ang lams

Standard lams
hej.

jo jag har alltid rekomenderat lams jag oxå!
har säkert åkt på dagsresor med han 5 gg. han är lugn och vet hur vi svenskar,danskar,och finnar vill ha vår semester.....

men har hört att han börjar bli väldigt opålitlig när det gäller priser!!! ett par vänner kom hem från gambia nyligen och hade som många andra rest med lams på en tur,
dom hade sett att en tur skulle kosta 416 svenska kr per person. så dom tog en tur med han (en underbar tur som inte någon annan skulle kunna arangerat så bra)

men när det var dax att betala så sa han att i år så tar han inte svenska pengar men som vanligt så växlar han lätt....

jo då det gjorde han ( 3 svenskar betalade 1.500 svenska kronor plus 450 dalasi) det var ju bra jobbat lams!

nej nu väntar jag på att mina vänner ska få ett rek brev från han med lite gåvor eller åtminstone en svensk peng tillbaka.
(själv åker jag och min familj till gambia i dec och har inte mina vänner hört något från lams innan dess så har lams gjort bort sig bland min familj och mina vänner i allafall.

jag har alltid rekomenderat lams men nu vet jag inte!!!
kanske börjar han bli för stor?
han borde ju märkt att han hade ca 1.125 dalasi för mycket i sin kassa den kvällen. då hade ju killen kunnat åkt till hotellet och pratat med dom. det är ju så att man äter för 50 dalasi på la condula, en kyckling med pommes,
så nog visste killen hur man ska göra...
klart han vet vilka han hade på sin tur den dagen när han gjorde ett sånt klipp.....(men jag hoppas att lams tänker till och skickar ett brev med lite dalasi eller svenska kr till dessa personer så jag kan fortsätta att rekomendera killen.)

jag vet ju att lams har adress till 2 av dom 3 som var med och betalade ett vansinigt högt pris, men dom bryr sig inte sa dom.
lams är ju en bra kille säger dom......

nej säger jag!!!!!!!!! men vi får se om det blir en tur med lams under dec, om han gör rätt för sig så blir det det annars finns det ju många bra killar att rekomendera.

men,men raggamuffin hade oxå storhetsvansine och killen sitter 8 år i england nu, så det kan gå fort nedför för vissa som vill ha mycket...
Svara med citat

Gammal 2007-12-10, 11:10

flyingnurse

Medlem
flyingnurse är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Lams Tours the Gambia
HI I'm Lams on Lams tours the Gambia

I'm sorry I can't recognize what this on named person is talking about.
I always hold my promised and want my costumer to be happy and have a nice memory from there holiday in Gambia.

So if this person who write here contact me and give me the name of the people who travelled with me x date, I can just look in my book-kipping and directly see how much they paid for the trip and where the trip was going, So if there had been any mistakes I’ll fix it up with them directly.
It’s always better if a person have any bad feel, about any of my trips, to have a good talk with me directly, then we can fix it up medially!!!

If there had been any misunderstand I think it’s around the change course, because the course of Dalasi is higher this year then last year.
So it’s around 20% more expensive for the Scandinavia tourists this year then last year. Before, I always let the tourists pay in Danish, Swedish or Norwegian crowns if they want, but the course is fluctuated too much so I can’t do that now. I’m sorry for that!
But we are living and working in Gambia and it’s the price level here, which makes the price of the trips.

So I really wish to make good tours for my guests, so don’t feel shy, if you have any opinion about your trip good or bad, let me know, we can always be better!
So please contact me.

http://www40.brinkster.com/lamstours
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8