ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-19, 22:36

flyingnurse

Medlem
flyingnurse är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Privat boende
Gambia är ett land vart det är enkelt att bo privat. Tidigare när det inte fanns supermarknaden eller varuhus var det svårt, men nu är det inga problem.
Jag är sjuksköterska och har kommit regelbundet till Gambia sedan 1992 så jag har sett förändringen och känner till de vanliga problemen man kan möta där. När jag befinner mig i Gambia kan alla turister konsultera mig med olika problem för en liten arvode, ring för besked 02209906757, talar danska, svenska och engelska samt en del tyska.
Jag har en trerums lägenhet i Kotu ca 1 km från stranden, den kan du hyra billigt. Men hör av dig så kan jag skicka bilder på den samt området omkring.

Ska ni ut på utflykter vill kan jag mycket varmt rekommendera "Lams tours the Gambia" Han är en av de få verkligen ärliga personer som finns där och han är oerhört rädd om sitt bra ryckte. Jag har själv rest med honom några gånger bla till Guinea Bissau vilket var en obeskrivligt upplevelse. Ska ni göra något extra ta er tiden och åk ditt, men beställ innan ni åker hemmifrån så han är förberedd. Han hämtar gärna på flygplatsen också om ni endast har flygbiljett.
Lam's Tours in The Gambia

Välkommen till Gambia!
tigram@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 09:45

ang lams

Standard lams
hej.

jo jag har alltid rekomenderat lams jag oxå!
har säkert åkt på dagsresor med han 5 gg. han är lugn och vet hur vi svenskar,danskar,och finnar vill ha vår semester.....

men har hört att han börjar bli väldigt opålitlig när det gäller priser!!! ett par vänner kom hem från gambia nyligen och hade som många andra rest med lams på en tur,
dom hade sett att en tur skulle kosta 416 svenska kr per person. så dom tog en tur med han (en underbar tur som inte någon annan skulle kunna arangerat så bra)