ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-04-11, 14:10

Standard Cape Point Hotell
Ska bo på Cape Point Hotell, Någon som vet något om det hotellet?
Någon som kan tipsa om utflykter osv, Har läst om safari i ving, och det lockar starkt, Är det någon som kan säga om det var spännande eller tråkigt? Värt pengarna?
Svara med citat

Gammal 2007-05-08, 17:35

nisse

Standard
Bodde på hotellet bredvid. Kanon att bo på tyckte jag. Cape point verkar också vara ett bra hotell. Var själv på Vings resa till Senegal 3 dagar och jag tyckte det var mycket bra. Men om jag skulle resa nu så hade jag valt att INTE boka med Ving utan ta en lokal guide på plats. Dom känner till allt och det är faktiskt lite mer spännande att åka med sin egen guide plus att man ju faktiskt gynnar en Gambian som har det som sitt arbete. Han fixar allt och tar ertill platser ni vill och han kan tipsa om andra platser ni inte visste fanns. Jag tog egen guide på alla andra turer jag gjorde. Jag kan rekomendera en kille som finns utanför hotel Ocean bay, bredvid Cape point. Han har stor bra bil och är super trevlig. Han kan faktiskt lite svenska efter att ha läst det i skolan 2 år. Hans namn är Kemo Jawneh. Du kan bara fråga efter honom på gatan så ringer dom till honom eller hämtar honom. Jag kan även ge dig hans telefonnummer om du är intresserad. Det är ett underbart land som jag känner att jag måste återvända till.
Ha en trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2007-10-27, 13:29

cape point

Standard cape point
Citat:
Ursprungligen postat av ;50792

Ska bo på Cape Point Hotell, Någon som vet något om det hotellet?
Någon som kan tipsa om utflykter osv, Har läst om safari i ving, och det lockar starkt, Är det någon som kan säga om det var spännande eller tråkigt? Värt pengarna?
CAPE POINT...

nyrenoverat 06-07 jätte fint nu.
större pool,
mycket lyx runt hotellet.

hotellet ligger bra till, ca 30 meter till sandstranden.....
stor och fin strand.

det är lungt och skönt, det är bara 2 st försälgare på hela stranden.

en som säljer halsband.
och en som säljer dricka och frukt. annars inga resturanger eller liknande.

ang utflykter mm.
är det först gången du/ni åker till gambia så skulle jag rekomendera att åka på utflykt till "kunta kinti"
så ni får se lite kultur. safari eller övriga turer tycker jag att du ska boka en lokal guid på plats,
du får se så mycket mer om man åker med en lokal kille äm med en stor buss..
ving är jättedyra för sina utflykter, (inte värt pengarna)
en lokal kille kan ta dej på 4 resemål samma dag för samma peng som ving vill ha för en tur....

bla apsafari.
en tur till krokodilerna och hälsa på "charli"
sos barn by
en fiskeby.
och avslutar dagen men bad på sanyang. många guider har pris från ca 400 kr med fri dryck hela dagen..............

ving brukar ju ta ca 300 för en lokaltur runt hotellet..
Svara med citat

Gammal 2007-11-02, 16:31

Gäst2

Standard
Jag kan varmt rekomendera att åka på safari med en lokal guide. Jag känner en gambian som heter Ousman och kallas för Jordan som kan köra er på olika turer, ex safari eller åka till Senegal över dagen. Han är dessutom dukig på att prata svenska. Han befinner sig oftast på Happy Corner (restaurang som ligger i närheten av hotelen i Cape Point). eller så kan du få hans nummer om du mailar mig på susanne_852@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2008-02-09, 11:06

Gäst m-b-e

Smile gambia
var i gambia januari -08 reste med ving, åkte på safari till senigall, hela resan var en stor uplevelse på två dagar. reser snart igen men tar en flygstol nästa gång.
Svara med citat

Gammal 2008-06-28, 01:01

africanqueen

Nykomling
africanqueen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Standard
Nisse - Tänkte höra, har du fortfarande kontakt med killen utanför Ocean bay? Har vänner som ska åka ner och kan kanske ge dom telenr till honom
Svara med citat

Gammal 2009-02-05, 18:30

Dinna

Standard Cape Point
Hej på er

Var i slutet på januari till Cape Point Hotel. Helt OK hotel på lungt område.
Bra matställe till ok pris är Smiling Coast ca 300m ifrån. De hade reaggaekväll en kväll då vi var där, bra, mysig stämning.
Kan annars rekommendera "BOB" som guide, han har oftast en vitblå t-shirt och är alltid glad (som de flesta andra här) och har sitt Office (ett bord under ett träd) vid Cape Point Hotel. Vi var en dag med Bob och egen Hyr-Jeep till Fatalah reservatet på Senegal-sidan, går bra att göra på en dag bara man stiger upp och kommer sej till Banjul-Barra färjan i tid.
Åker säkert på nytt nån gång till Gambia, lite annorlunda och man träffar en massa glada människor.

Dinna
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 15:49

johanjohanjohan

Nykomling
johanjohanjohan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard sexturism i gambia
intressant! Ett reportage i dagens GP av Aksel Sundström om kvinnor som berättar om hur de ser på sexhandeln i Gambia:

"Om jag träffar en man under semestern som jag bjuder ut på god mat och kanske ger presenter så handlar det ju inte alls om sexköp. Han har det ju svårt och jag har det bättre. Då är det väl inget fel på att dela?"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8