ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-12, 14:10

Fredrikaruss

Nykomling
Fredrikaruss är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Dela boende i Paris?
Hej! Jag heter Fredrika Russ, är 19 år och tog studenten i våras. Jag planerar nu att åka till Paris våren 2012 och plugga franska i 4 månader på Sorbonne. Nu söker jag någon att dela boende med! Helst en tjej i åldern 18-25. Jag har letat boende och har nu hittat en perfekt liten studio på 25 m2. Den ligger mycket centralt, i 9:e arr. precis söder om Montmartes mysiga kvarter. Mitt emot "Moulin Rouge".
Lägenheten är nyrenoverad och fullt utrustad med TV, DVD, Internet, soffa och litet soffbord. Där finns också köksbord och 4 köksstolar, byrå, hyllor etc. Köksvrån är utrustad med kylskåp, micro med grill, kokplattor. Toaletten är utrustad med dusch & Wc. Där finns också en mezzanin (sovloft) med plats för 4 sovplatser (en extrabädd gar ocksa att ställa in). Studion har ocksa en egen liten privat ”innegård”. Hela lägenheten är fint inredd med öppen spis. Lakan och handdukar ingår.

Månadshyran kommer att bli 600 euro var.
Jag har tackat ja till lägenheten så det är i princip fixat och klart. Tillträde kan ske fr.o.m. 1 januari 2012. Behöver då som sagt bara någon att dela med annars blir det lite för dyrt för mig.

Hör gärna av er här eller ring på 0738202026.
Kram
Svara med citat

Gammal 2011-11-23, 22:46

Gäst

Standard Hej Fredrika!
Jag heter Fredrika Söderman och är 20 år, ja samma förnamn!
Jag tänkte göra precis som du, flytta till Paris och plugga på Sorbonne och söker också boende.
Skulle vara trevligt att bo med någon som har samma planer och har därför några frågor till dig.
Har du hittat studion du pratar om på nätet och isåfall vilken hemsida?
Har du några bilder/mer info om lägenheten som jag kan titta på?

Du får gärna maila mig på fredrika_soderman@hotmail.com

Hoppas vi hörs!
Svara med citat

Gammal 2011-12-04, 01:00

Gäst

Standard Intresserad!
Hej! Vendela Fouchenette heter jag och är grymt intresserad av att flytta till Paris i vår och läsa franska. Låter som en jättebra lägenhet och om du fortfarande behöver en roomie så är jag jätte på!
Jag är 19 år, tog studenten från Göteborgs högre Samskola för ett och ett halvt år sedan, 2010. Just för tillfället bor jag i Göteborg och jobbar på olika restauranger och barer men känner att det är dax att flytta härifrån ett tag.

Hör av dig om det låter intressant! Vendelafou@hotmail.se eller 0708334546

Mvh Vendela
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8