Ska inte ta Libyenjobbet, har ett annat jobb på G här hemma, får väl ta det och sedan öva upp lite franska och se vad som händer. Känns inte som jag är tillräckligt modig just nu för att bara åka dit och prova.
Har dock varit på Irland och hälsat på två bekanta där som tyckte ungefär som vi. Fast de drog till Irland istället då. De fick snabbt jobb som servitriser på barer. I just den branschen var det väldigt lätt där eftersom det är så många pubar, man kunde typ gå in någonstans och fråga bara så kanske man fick börja dagen efter med lite tur.
En annan tjejkompis var i NZ ett halvår, där var det mycket äppelplockning och sådant, också rätt lätt att få jobb som det men kanske inte så kul att jobba med i längden för det var lite slitsamt.
Har tyvärr ingen aning om vad som skulle kunna vara grejjen i Frankrike men jag tror att om man åker dit och kanske tar in på ett vandrarhem och hör sig för med andra utlänningar som är där och jobbar tillfälligt så kanske man kan få något enkelt jobb som funkar för att vara kvar där ett tag tills man hittat nåt bättre.
Just det, apropå det, den där sidan förresten, där stod det att det kunde vara en lång process att få en "riktig" anställning. Så man lär väl få räkna med att det tar en stund och ha cash så man kan vara där ett tag.
Någon annan får gärna komma med inputs eller bara tycka till om det jag skrev
/edit: kanske skulle säga det att jag jobbat en del i Libyen förut, det är ganska trevligt land, oexploaterat, trevligt folk, fridfullt (det var det iaf). Många libyer har nåt sorts a-kasse-stöd, ganska lugnt tempo där. Mkt skönt klimat i norra Libyen vid medelhavskusten.