ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-25, 21:43

sattamaria

Nykomling
sattamaria är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard boende och tips om Nice?
Hej. är det någon som har koll över billigt boende i eller utanför Nice? Jag tänkte åka ner 1 juni och har inte riktigt bestämt mig hur länge jag stannar, men typ 3-4 veckor nånting. Vet ni om det är bäst att boka i förväg eller hittar man billiga vandrarhem på plats?

Och har ni några tips om Nice och området omkring? Vad måste man se? Har hört att det är jättebilligt att ta tåg till de närliggande städerna, för Cannes kan man ju inte missa Föresten, är det Nice som gäller eller är det bättre och billigare att bo i närliggande städer?
Svara med citat

Gammal 2011-05-29, 19:02

Gäst

Standard hyra lägenhet
Hej!
Vi letade också länge efter ett prisvärt boende i trakten och för oss blev det billigast att hyra lägenhet (då är vi fyra). Finns lägenheter på blocket, www.holidayrentals.? m fl
Vi valde till slut att hyra via "The keylady". Vi åker först i augusti, så hur det fungerade vet jag inte. Vi betalar hälften i förskott och ingen deposition förrän vi är där ... för man hyr ju av ägaren direkt vilket gör att villkoren är väldigt olika och man får vara på sin vakt :-S

Hoppas du får det bra!
hälsar en som längtar till semestern ...
Svara med citat

Gammal 2011-07-05, 00:13

Gäst

Standard Tips om Nice
Hej!

Lite väl sent kanske men kika förbi min sida så hoppas jag att de tips jag sammanställt om staden skall vara till hjälp

Hoppas resan blir/är trevlig!

www.nicetourist.com
Svara med citat

Gammal 2011-08-09, 16:03

Gäst

Standard Hyra av villa
Hej

Jag hyrde en villa i Nice med en underbar utsikt tillsammans med några vänner. Det blev inte så dyrt alls när vi delade på kostnaden. Underbar resa. Vi hyrde via bohlinevillas.

Lycka till med er resa!

Mvh

Carl
Svara med citat

Gammal 2011-08-21, 17:15

GästFia

Standard nöjd!
Nu har vi varit i lägenheten vi hyrde via The keylady i Antibes. Valerie som har denna lilla firma var väldigt trevlig och omtänksam. Det var inga problem på något sätt med deposition eller annat. Något att rekommendera!
/F
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8