ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-01, 10:51

Gäst

Smile Katakomberna?
Är katakomberna sevärt. Vad ser man egentligen och vad går det ut på?
Vad kostar inträdet?
Svara med citat

Gammal 2010-09-03, 10:05

magnus.eneqvist

Medlem
magnus.eneqvist är inte uppkopplad
magnus.eneqvists avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Thumbs up Katakomberna
Nu var det ett par år sedan jag besökte katakomberna men jag tycker absolut att de är värda ett besök. Intressant historia och en mäktig, lite makaber känsla när man vandrar längs gångarnqa med benknotor och skallar prydligt staplade i miljontals. Om jag inte minns fel pratar man om att det är runt 5 miljoner skelett i katakomberna. En längre promenad i underjorden på totalt ett par km och en del trappor gör att turen inte är helt perfekt för de som har problem med detta. Priset kommer jag inte ihåg, vilket troligen är positivt... (hade det varit extremt dyrt skulle jag kommit ihåg det). En kul detalj (??) var att när man gick ut fick man visa upp sin väska så man inte hade plockat med sig benknotor. Det (tveksamt) roliga i detta sammanhang var att det låg mängder av ben och skallar på hyllor bakom de som kollade väskorna... det finns alltså människor som faktiskt försöker (vill) plocka delar från lik!
Jag har varit ganska mycket i Paris och om intresse finns ska jag försöka skriva lite tips om platser man bör besöka.
/Magnus
Svara med citat

Gammal 2010-09-06, 18:09

Gäst

Standard TACK!
Jag tar emot alla mysiga tips du kan komma med. Vi åker inom ett par veckor, två vuxna och två ungdomar i övre tonåren. Vi vill se de mest kända sevärdeheterna naturligtvis men gärna om du har någta udda tipps som inte är så turistiska, vad säger du om hop on hop off båtarna?
Svara med citat

Gammal 2010-11-01, 17:54

fileoscar

Medlem
fileoscar är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 5

Standard Katakomberna i Paris
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Är katakomberna sevärt. Vad ser man egentligen och vad går det ut på?
Vad kostar inträdet?
Jodå, de är absolut sevärda. Jag var där den gångna helgen och var nöjd med upplevelsen. Det som skrivs på sina håll om att de är ganska okända ska man förstås ta lätt på. Vi fick köa i 1 tim 45 min för att komma in (bra väder tack och lov....). Priset är f.n. 6 euro för vuxen och lite mindre för ungdom. Gratis för barn under 14 år.
Svara med citat

Gammal 2010-11-08, 15:40

magnus.eneqvist

Medlem
magnus.eneqvist är inte uppkopplad
magnus.eneqvists avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Info om katakomberna
Lite mer aktuell info hittar du på adressen

Catacombs of Paris Museum

/Magnus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8