ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Visa resultat för omröstning: Korsika eller Sardinien?
Korsika 1 100.00%
Sardinien 0 0%
Antal röster: 1. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-18, 22:08

sarahell

Nykomling
sarahell är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Question Korsika
Hej!

Jag och min man ska till Sardinien i sommar och som jag förstått så kan man bara ta färjan över till Korsika så det tänkte vi göra.

Vi tänkte stanna där 2 nätter men eftersom vi inte vet nånting om Korsika så vill vi gärna ha alla möjliga slags förslag med saker att göra och se, vart man ska bo osv. Vi vill gärna bo nära en jätte fin strand och att det ska finnas restauranger och nån bar och så...

Om någon har varit på både Sardinien och Korsika så får ni gärna berätta vilken ni tyckte var bäst och varför.

Tacksam för alla svar!
Svara med citat

Gammal 2011-03-28, 19:07

Gäst

Standard åker gärna till Korsika ...
... som (vad jag vet) har ett mer dramatiskt landskap och som har det härliga lilla smalspårståget som tar en förbi väldigt vacker natur.
Men när vi var på Sardinien var vi där med ett litet barn, på Korsika reste jag själv ...
Stranden Pallombaggia på sydöstra Korsika vill jag tillbaka till med familjen. Gärna hyra en liten stuga t ex
Palombaggia holiday villa rental - Mediterranean beachfront villa in Southern Corsica
och bara vara, så länge som möjligt ... Bonifacio var vackert. Liksom den lilla byn Corte mitt på Korsika.

På Sardinien bodde vi på hotell inne i Alghero. Vi åkte söderut i det bergiga (lr kullriga?) men böljande och gröna landskapet till staden Bosa som vi tyckte var mer genuin. I de norra delarna av Alghero fanns en vacker strand som vi tyvärr inte hittade till förrän i slutet av semestern. Man gick genom en strandskog med pinjeträd till en strand med massor av medelhavskänsla.
/felicia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8