ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-04, 19:10

Toumas

Smile Område i Paris att bo i
Vi ska åka till Paris och undrar vilket område som bäst att bo i om man vill vara nära shopping och resturanger. Något centralt område
Svara med citat

Gammal 2010-01-04, 19:31

Emeliey

Thumbs up Intressant fråga
Det skulle vara intressant att veta. Ser fram emot svar på denna ypperliga fråga
mvh
Emelie
Svara med citat

Gammal 2010-02-15, 16:38

kajsakomet

Medlem
kajsakomet är inte uppkopplad
kajsakomets avatar

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard
Egentligen så spelar det ingen större roll i vilket arrondissemang du bor. det är väldigt smidigt att ta sig runt i Paris med Metro,RER-tåg eller buss...Men 4:e arrondissemanget ligger bra till.
Här en länk till arrondissemangskarta: Map of Paris Arrondissements
Svara med citat

Gammal 2010-03-08, 08:07

Gäst

Standard
Tyvärr,det spelar väldig stor roll,det absolut värsta kvarter är Gare du Norde och det ska man absolut undvika att bo i,tyvärr det är där det finns billigaste hotell.Var och en får bestämma balans mellan pris och säkerhet!
Svara med citat

Gammal 2010-11-14, 13:32

parisienne

Nykomling
parisienne är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Standard
Det beror på, shopping och restauranger finns i alla arr!

Kan ju säga att många billiga hotell finns i 9:e och 10:arr, nära Gare de Nord, och det kan vara lite slummigt där, men det är ändå relativt centralt.

Om du vill ha ett tips på billigt och bra hotell i genuina franska kvarter kan jag rekommendera Ibis Cambronne, i 15:e. När gränsen till 7:e och 10 min promenad till Tour Eiffel.
Svara med citat

Gammal 2011-02-21, 15:39

mathildahjalmen

Nykomling
mathildahjalmen är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Smile Montmartre!
När jag har varit i Paris har vi bott på två olika hotel. Det jag kan rekomendera är Tim Hotel Montmartre. Det ligger väldigt nära Sacre Coeur Och allt vad det innebär med konstnärer och masso av underbara restauranger.

Timhotel ** Montmartre - Our hotels - Timhôtel - Paris - Le charme au Rendez-vous

Gammal 2011-02-21, 17:26

parisienne

Nykomling

Standard
Måste dock säga att enligt mig så finns det betydligt bättre hotell än Timhotel som rekommenderas ovan, till både samma eller t.o.m. lägre pris.

Jag tycker personligen att Timhotel är ganska slitet, och har lite för höga priser för det man får. Läget är väl ok, om man vill bo nära Montmartre och inte har något emot porrbutiker, prostitution och erotikshower.
Svara med citat

Gammal 2011-02-23, 11:26

mathildahjalmen

Nykomling
mathildahjalmen är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Smile
Ja det finns nog garanterat bättre hotel, eftersom Timhotel inte är det lyxigste och dyraste. Men av min egna erfarenhet så är det Timhotel som har varit det bästa. Utsikten är helt underbar där man kan se ut över hela Paris, eiffeltornet och triumfbågen. Den mysiga lilla parken utanför hotellet och så finns det en restaurang mittemot som jag starkt kan rekomendera. Vad det gäller porrbutiker så har jag bara sett dem på Boulevard de Clichy och prostitution har jag inte märkt av över huvudtaget.

Gammal 2011-02-23, 18:38

parisienne

Nykomling

Standard
Vad skönt Matilda!

Jag har bott i precis samma område, och har en vän som har lägenhet där fortfarande, och just prostitutionen är det som förstör läget mest tycker jag.
Svara med citat

Gammal 2011-02-23, 18:45

parisienne

Nykomling

Standard
Får väl kanske tillägga att det så klart (som du säger) är mycket värre på Blvd Clichy och området ner mot St Lazare

Kollade hotell åt en kompis som ska ner i April, för samma pris som Timhotell hittade jag 4-stjärniga i 6:e och 14:e arr. Men, allt handlar ju om var man vill bo och vad man vill hitta på. För förstagångs besökaren är ju Montmartre näst intill ett måste och då är ju Timhotel bra lägesmässigt
Svara med citat

Gammal 2011-02-25, 19:51

fileoscar

Medlem
fileoscar är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 5

Standard Det här Parishotellet
bodde jag på i höstas: Hôtel Opéra Cadet *** (Paris) - English Version

Var alldeles utmärkt i alla avseenden - inte minst vad gäller läget. Ligger vid bilfri gågata men har i stället fullt av restauranger och cafér in på knuten. Mycket nära till metron. Rekommenderas!
Svara med citat

Gammal 2012-01-07, 00:04

kajsakomet

Medlem
kajsakomet är inte uppkopplad
kajsakomets avatar

Reg.datum: apr 2007

Thumbs up
Le Hameau de Passy är ett prisvärt alternativ i med ett väldigt centralt läge i Passy- Trocadero. Bra shoppng, gångavstånd till Eiffeltornet bl.a. Trevliga kvarter. Absolut inte sunkigt på nägot sätt. Rekomenderas. Bodde där i höstas.
Senast redigerad av kajsakomet den 2012-01-07 klockan 00:06.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8