ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-24, 00:14

sidd

Nykomling
sidd är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Paris hösten 2010. Dela lägenhet?
Hejsan!

Jag är en 18(snart 19)årig tjej som har tänkt flytta till Paris till hösten. Jag har tänkt att åka ner i slutet av augusti ungefär. Mina planer är att eventuellt plugga några månader först, och sen jobba. Jag kan redan språket, men vill förbättra franskan så att den blir flytande.

I alla fall så undrar jag om det är någon mer som har planer på att åka till Paris? Det brukar vara ganska dyrt med lägenheter där, så det vore kul om någon ville dela!

Hör jättegärna av er!
Svara med citat

Gammal 2010-01-10, 16:40

Sanreh

Standard Plugga i Paris till hösten
Jag är en 18-årig tjej som tar studenten till sommaren. Har också planer på att plugga franska i Paris till hösten. Har dock inte läst någon franska alls i skolan utan endast spanska så har planer på att vara i Paris i ca 6-12 månader och försöka lära mig språket någorlunda. Är jätteintressad av att eventuellt dela en lägenhet med någon som också ska plugga där till hösten.
Hör jättegärna av dig till min mail Supersanna_@hotmail.com
/ Sanna
Svara med citat

Gammal 2010-01-10, 19:46

sidd

Nykomling
sidd är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Vad roligt! Jag lägger till dig på msn.
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 23:57

Gäst

Standard Boende SÖkes HÖsten 2010
Vi är två trevliga och ordningsamma 18 - åriga tjejer som tar studenten till våren från LM Engströms gymnasium i Göteborg. Till hösten kommer vi att åka till Paris för att studera på Sorbonne och jobba vid sidan om. Vi söker därför boende från slutet av sommaren fram till åtminstone årsskiftet. Om du har några tips, rekommendationer eller erbjudanden så hör gärna av dig!

MVH

Jennifer Ivarsson - jenniferivarsson@hotmail.com

Caroline Merkel - carolinemerkel@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-06-01, 20:30

Astrid

Standard Boende i Paris
Bonjour,
jag heter Astrid och är 18 år. Jag har precis gått ut gymnasiet och har hittat ett jobb i Paris. Jag talar språket hyfsat (steg 6) och söker nu boende. Och ja, det är dyrt att bo i Paris men delar man en lägenhet blir det mycket billigare. Jag har redan lite kontakter och några hemsidor att utgå ifrån men behöver såklart någon att dela med.
Om du är intresserad nås jag dagligen på 0703804126 eller astrid_bstrid@hotmail.com (ej msn, bara mail)
bisous
Svara med citat

Gammal 2010-07-08, 22:17

Malint

Smile Paris
Hej

Jag Heter Malin Törnvall är 19 år och har precis gått ut gymnasiet (samhäll). Jag har läst franska (steg 4) men är dock inte särskilt duktig men kan förstå och göra mig förstådd. Jag har varit i Paris ett par gånger och älskar verkligen staden. Jag är intesserad av att dela lägenhet, har inget jobb i Paris men pengar så jag klarar mig tills jag får tag på ett arbete, vilket enligt kontakter jag vet inte är så jättesvårt.

Malintornvall@live.se
Svara med citat

Gammal 2010-07-21, 23:16

Gäst

Standard Paris
Hej! Hur går det för er med boende-letandet? Jag heter Lee och tänkte dra ner till Paris några månader i höst också, kommer att plugga distans men vill också lära mig franska på plats. Hör gärna av er om ni vill dela med fler.

thatlee@live.se
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 18:14

idaarv

Standard Boende att dela i Paris ht-10
Hej!

Jag är en tjej som ska plugga på Sorbonne till hösten och söker boende i Paris. Skulle gärna vilja få tag på en lägenhet, och gärna tillsammans med någon/några. Jag pluggar på Linköpings universitet just nu, Politices kandidat med statsvetenskaplig inriktning. Är 25 år, men ålder är ju bara en siffra som man säger, och jag ser inget problem i att dela med allt från 18 till 26-27. Om det är så att någon eller några känner att de vill veta mera om mig så är det bara att fråga på. Jag är öppen, glad, hjälpsam och ordningssam!

Mail: idaarv@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-07-29, 17:02

linnh

Nykomling
linnh är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard Paris
Jag är en glad och uttåtriktad snart 19-årig tjej som precis tagit studenten från Hvitfeldtska Gymnasiet i Göteborg. I början av September åker jag till Paris för att studera franska på Sorbonne och för att hitta arbete. Jag är väldigt intresserad av att dela lägenhet med någon där nere eftersom det är så dyrt med boende. Om ni har några erbjudanden eller tips hör gärna av er till linn_henrikson@hotmail.com!

Kram

Linn Henrikson
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8