ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-29, 08:59

Medfamiljen

Nykomling
Medfamiljen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 0

Standard Langley Travels till Korsika
Undrar ifall någon rest med langley Travel till Korsika?
Vi planerar att åka med våra barn (1,2år) till Orizonte och är lite osäkra.
Tacksam för all upplysning vi kan få.
MVH
Svara med citat

Gammal 2007-06-04, 10:03

petris

Standard korsika
undrar också... har varit på korsika (bara i bonifacio, ett dygn på överresa från sardinien, men vi blev helt sålda!) och har velat resa tillbaka sedan dess. har också sett just langleys resor dit, eftersom de har barnpassning, och vi har en liten batting vi också ;-) tror säkert att det är super!
Svara med citat

Gammal 2009-04-23, 15:05

Gäst

Standard Rekommenderar Langleys
Ett senkommet svar om någon funderar på att resa till Korsika.

Reste med Langleys vandringsresor 2006 och bodde på deras hotell på Orizonte. Tror det är mycket bra för barnfamiljer. Trevlig personal, god mat och ett lugnt och stilla ställe med både pool och beach. Vill man åka runt anordnas resor, bl.a. till Bonifacio, med guide. Mycket trevlig utflykt med spännande båtfärd i grottor m.m.

Annars tyckte jag inte det fungerade så bra som vandringsresa. Eftersom man hade hotellet som bas blev det för mycket resande till vandringsmålen varje dag. Det är mycket trafik på de fåtaliga, smala vägarna så det blir mycket bilköer.

Hotellet hyr ut bil om man vill göra egen utflykt. Kan rekommendera en dagsutflykt upp i bergen på centrala Korsika. Små, härliga byar, inte särskilt påverkade av turism. För det mesta är lokalbefolkningen hjälpsam och trevlig även om man ibland träffar på de som inte gillar turister.

Vi reste med första turen runt mitten av mars. Då var det fortfarande kyligt i luften och kallt i vattnet. Men man bör inte åka för sent heller för då kan det bli olidligt hett.
Svara med citat

Gammal 2011-06-06, 14:29

Gäst

Standard Vi har varit på Korsika med barn
Jag har bloggat om vår resa med barnen på Korsika. Finns att läsa här: Korsika « Cecilia Atterdal
Svara med citat

Gammal 2011-06-20, 18:09

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Korsika - skönhetens ö
Vill ni besöka en väldigt vacker ö och samtidigt kunna få en aktiv semester så är Korsika perfekt! Vi bodde i gulliga Ile Rousse – med en behaglig och välkomnande atmosfär, ett gulligt litet torg, många små mysiga restauranger och caféer, en bouleplan (förstås!!), och en jättefin sandstrand mitt i stan. Här är det mysigt att bara "vara"!
Även perfekt för barnfamiljer, superb sandstrand mitt i byn och bor ni på Langleys vackra hotell Napoleon Bonaparte har ni även barnpool, barnclub mm! Vill man vandra, jogga, klättra i berg, dyka, snorkla, mm så finns det alla möjligheter här. Min reseberättele med foton hittar du här: desires
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8