ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-08-12, 19:09

Standard Billigt boende i Paris?
Tjena!
Tänkte åka till Paris i November i ett par dagar. Något tips på nå billigt boende helst rätt så centralt....
Ha d bra allesammans!

Kram på er
Svara med citat

Gammal 2006-10-12, 16:56

Gammal 2008-01-18, 03:02

Dand

Nykomling
Dand är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard
Hmm... Ingen som svarat här... Synd... För även jag söker billigt och bra boende i Paris. Har inte varit där på typ 20 år men nu den 28/2-1/2 är vi 3 fattiglappar som ska dit i all hast... Någon som har något bra tips om vart vi kan bo?!?!
Svara med citat

Gammal 2008-01-26, 00:16

Gäst

Standard Billigt boende
Hej!

Jag och två vänner var i Paris i maj. Vi bodde då på Formule 1, ett hotekk. Vet inte om du känner till det, finns i Sverige också. Tyvärr ligger de hotellen lite utanför centrum, men med tunnelbana tar det bara några minuter. Hotellet vi bodde på var bra på alla sätt och vis.
Kolla in Hotel Formule 1, Online hotel booking - Last minute prices and promotions.
Det kostade mellan 300-350 per natt för 3 personer. Ca 100 kr var alltså/per natt,
Skriv igen om du vill veta mer om det!

Hälsningar
Kristin
Svara med citat

Gammal 2008-03-13, 19:01

Lindyblue

Nykomling
Lindyblue är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Standard
Hej,
jag har varit i paris under en vecka och jag bodde med fyra av mina vänner. Vi bodde i en lägenhet som vi hyrde av ett ungt par.
Lägenheten lag i det sjätte distriktet pa en väldigt trevlig gamaldags gata med allt vad man kan öska av en trip till Paris.
Jag har inte kvar deras telefon nummer men jag kan ge dig deras e-mail adress: vprudhom@hotmail.fr
jag antar att du kan kontakta dem för mer information och när det är möjligt att komma.
hoppas att du far en trevlig vistelse i paris.
Svara med citat

Gammal 2008-05-07, 18:01

Gäst

Standard Har du fler tips?
Hej!
Jag undrar om du har fler tips på boende, eller möjligtvis kan tänka dig dela med dig foton på den lgh ni hyrde.
Maila i så fall gärna till: waakal02@student.umu.se

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2008-08-25, 15:19

annamartin

Nykomling
annamartin är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
hej! det finns ett vandrarhem som heter mije - maubuisson eller nåt sånt. ligger jättenära hotel de ville och kostar ca 30 euro per natt. jag och mina kompisar tyckte att det var jättebra!
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 00:08

Gäst

Standard
Du kan hitta hotell från c 40 eur om du letar lite.... kolla tex hotell Hotell Paris men läs om hotellen innan du bokar då det är rätt varierande service och standard i paris Reviews of vacations, hotels, resorts, vacation and travel packages - TripAdvisor
Svara med citat

Gammal 2010-04-22, 15:06

Gästskriver

Standard Parisexperten
Parisexperten är inte är kundvänliga alls! Jag hade bokat lägenhet via dom, och redan i första kontakterna fick jag en dålig magkänsla då det tog lååång tid innan jag fick svar på mail. Bekräfta bokning och utskick av info gick jättebra men han som är vd och svarar på mail, Robin, svarade inte på mail när jag hade motfrågor. Eventuellt efter påminnelse. Alla mail är dessutom väldigt korta och inte alls trevliga, så någon kundhanteringskurs har han då inte gått!!
Nu fick jag tyvärr avboka lägenheten och skulle få ett bra "specialpris" om jag bokade igen. Fick inte ens 100:- rabatt per natt...
Den lgh jag avbokade måste jag ändå betala 2000:- för. Ok, de måste få en del som säkerhet det är jag med på. Dock att betala en slutstädavgift på ca 900:- fast jag inte ens har varit i lgh känns sådär...

Inget jag skulle rekomendera med andra ord. Lägenheterna kanske är bra och bra pris men det är ju schysst om man kan kommunicera med bolaget.
Svara med citat

Gammal 2010-06-10, 12:10

Pernilla

Standard Håller inte med..
Jag har bokat via Parisexperten tre gånger tidigare och många av mina kompisar + mina föräldrar har också gjort det. Vi har alltid fått jättebra service och lägenheterna vi har bott i har varit kanonbra. Vi har bokat via deras hemsida xxx

har även bokat en lägenhet i New York via dom och det funkade också jättebra.

Pernilla

VARNING, Detta "bluffinlägg" har skrivits av parisexperten själva

//Admin
Senast redigerad av Micke den 2010-06-21 klockan 17:35.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8