ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-06-03, 18:56

Micael

Standard Paris och sen ut till kusten
Jag skall till Paris ett par dagar och sedan vill jag ut till kusten och sola och bada.. är det någon som har tips på bra sol/badställe vid kusten (inte så långt från Paris?) och gärna tips på något bra hotell!
Svara gärna till mailto:info@noon.se

Micke
Svara med citat

Gammal 2007-06-04, 10:08

petris

Standard bada utanför paris
tja du, paris ligger ju mitt i frankrike, så det finns egentligen ingen kust som ligger nära. vi flyger till paris på onsdag, och kör därifrån till bretagne för att gå på bröllop. det är ca 40 mil. tror faktiskt att det är det närmaste! bretagne är jättevacker och har jättefina stränder, men är kanske inte vädersäkrast i landet. och det är kallt i atlanten...
Svara med citat

Gammal 2007-06-04, 15:51

Yezzie

Medlem
Yezzie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Yezzie
Standard
Att säga att Paris ligger mitt i Frankrike är väl att ta i en del. Det är inte alls speciellt långt till Le Havre, Trouville och Deauville. Man har helt enkelt relativt nära till hela kuststräckan vid Normandie. Nära är förvisso väldigt relativt, men tror att det är ungefär 20 mil mellan Paris och Le Havre.

Hade du tänkt åka bara över dagen eller stanna där några dagar?
Svara med citat

Gammal 2007-06-09, 00:19

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzie

Att säga att Paris ligger mitt i Frankrike är väl att ta i en del. Det är inte alls speciellt långt till Le Havre, Trouville och Deauville. Man har helt enkelt relativt nära till hela kuststräckan vid Normandie. Nära är förvisso väldigt relativt, men tror att det är ungefär 20 mil mellan Paris och Le Havre.

Hade du tänkt åka bara över dagen eller stanna där några dagar?
Ja,jag har själv bilat mellan Cabourg(ligger ett stenkast från Trouville och Deauville som är kända gamla badorter)och Paris och det är ca, 20 mil.
Normandie är ett fantastiskt vackert landskap och absolut värt ett besök.
Helt underbara stränder...Man bör dock ha i åtanke att det kan blåsa en del och vattnet inte håller samma temperatur som medelhavet.Men som sagt,fint är det.Väl värt ett besök!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8