ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-05, 13:24

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Det behövs fler moderatorer
Verkar vara en hel del trådar som skapats enbart i syfte att förarga andra. Om ni, de befintliga moderatorerna, inte känner att ni har tid så kan jag gärna ta tag i det. Jag har ganska lång erfarenhet av att moderera forum (dessutom utav större karaktär än det här) och jag tycker dessutom att det är ganska roligt.

Jag kräver inget i gengäld, förutom lite trevligare forumsupplevelser för samtliga. Ni kan skicka ett PM om ni är intresserade.

Gammal 2011-12-05, 17:42

Gäst

Thumbs down hmmm
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm Visa inlägg

Verkar vara en hel del trådar som skapats enbart i syfte att förarga andra. Om ni, de befintliga moderatorerna, inte känner att ni har tid så kan jag gärna ta tag i det. Jag har ganska lång erfarenhet av att moderera forum (dessutom utav större karaktär än det här) och jag tycker dessutom att det är ganska roligt.

Jag kräver inget i gengäld, förutom lite trevligare forumsupplevelser för samtliga. Ni kan skicka ett PM om ni är intresserade.
som denna tråd!
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 18:15

Gäst

Standard
Nä, jag instämmer i trådskaparens förslag.
Visserligen kan man ju strunta i att läsa alla idioters inlägg men detta är trots allt en resesajt och åtominstone jag kollar här för att både söka info om resmål och delge mina reseerfarenheter.
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 18:48

Gäst

Standard hmm
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Nä, jag instämmer i trådskaparens förslag.
Visserligen kan man ju strunta i att läsa alla idioters inlägg men detta är trots allt en resesajt och åtominstone jag kollar här för att både söka info om resmål och delge mina reseerfarenheter.
jasså det säger du wkstrm! logga ut och vara gäst kan alla göra!!
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 18:52

Doran06

Medlem
Doran06 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard
Jag håller med trådskaparen. Kanske vore en idé att man inte kan skriva eller svara på inlägg utan att vara medlem. Då skulle man kanske slippa en hel del idioter som skriver om allt annat än resor. Det här är väl ett reseforum.
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 19:30

wkstrm

Globetrotter
wkstrms avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

jasså det säger du wkstrm! logga ut och vara gäst kan alla göra!!
Ja det kan alla, men en moderator brukar kunna se vilket IP som används och de lite mer avancerade forumen brukar kunna ge en hel del intressant information som kan användas i kampen mot trollen. Frågan är bara hur/om den används.

Gammal 2011-12-05, 21:52

Gäst Kontrollanten

Wink
Vem vet vem du är som vill ha tillgång till folks IP-nr.
Att inbjuda alla till ett forum anser jag skapar mer respekt
och tillit än någon form av kontrollverksamhet av div. moderatorer!
Vad jag har läst så är det majoritet seriösa inlägg och de som inte kan
räknas dit har moderatorn tagit bort/stängt av.
Iofs lusläser jag inte ALLA inlägg,endast de som kan tänkas intressera.
Vissa medlemmar tycker jag nog har en låg nivå emellanåt och styrs mer av
"jag vet bäst och ska ha sista ordet" attityd!
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 21:55

wkstrm

Globetrotter
wkstrms avatar

Standard
Jag är inte ett dugg intresserad av att ha folks IP-adresser, men ur en moderators synvinkel finns det ett intresse utav att blockera vissa IP-adresser eftersom vissa användare inte klarar av att sköta sig.

Anledningen till att jag tog upp det är att det här forumet knappt modereras alls. Den senaste tiden har det varit ganska mycket skräpinlägg och mycket låg nivå på diskussionerna och jag tycker att det hade varit bra att kunna höja nivån till vad den en gång i tiden var.

Och det är där respekten du talar om kommer in. Eftersom det är internet så verkar en del tro att man inte behöver uppföra sig. Var är respekten då? Att moderera ett forum handlar inte om att peka med hela handen a la 30-talets Tyskland, det handlar om att avstyra dåliga diskussioner eller förhindra att dåliga diskussioner uppstår. I vissa extremfall handlar det om att stänga av användare eller ta bort trådar/inlägg.
Senast redigerad av wkstrm den 2011-12-05 klockan 21:58.
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 13:16

Gäst

Standard men snälla lilla människa
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm Visa inlägg

Jag är inte ett dugg intresserad av att ha folks IP-adresser, men ur en moderators synvinkel finns det ett intresse utav att blockera vissa IP-adresser eftersom vissa användare inte klarar av att sköta sig.

Anledningen till att jag tog upp det är att det här forumet knappt modereras alls. Den senaste tiden har det varit ganska mycket skräpinlägg och mycket låg nivå på diskussionerna och jag tycker att det hade varit bra att kunna höja nivån till vad den en gång i tiden var.

Och det är där respekten du talar om kommer in. Eftersom det är internet så verkar en del tro att man inte behöver uppföra sig. Var är respekten då? Att moderera ett forum handlar inte om att peka med hela handen a la 30-talets Tyskland, det handlar om att avstyra dåliga diskussioner eller förhindra att dåliga diskussioner uppstår. I vissa extremfall handlar det om att stänga av användare eller ta bort trådar/inlägg.
för dig kanske det är skräpinlägg! men inte för andra! jag tycker att du ska söka dig till något annat forum.
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 20:42

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Personligen tycker jag alltid att det finns plats för bra moderatorer men om det behövs fler än vi har nu är något site-op'en får ta ställning till.

Personligen hade jag gärna sett att möjligheten att posta inlägg utan ett konto borde tas bort, men det är återigen något som de som driver forumet får ta tag i om de vill.
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 18:59

Sporadisk gäst

Standard Konto och Gäst
Har sett att vissa pers. med konto här på R.F. skriver under Gäst emellanåt...
och då i spydiga och inte så trevliga ordalag. Att ta till Gäst i det syftet är ju
hur patetiskt som helst!
Själv är jag glad över att få skriva som Gäst ibland . Tack och GOD JUL !
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8