ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-11, 15:49

Gäst

Standard Räknas transit
Alltså räknas det att man varit nånstans om man varit transit på flygplatsen. Vad tycker ni? Isåfall har jag varit i portugal med och förenade arabemiraten
Svara med citat

Gammal 2012-02-11, 16:21

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Läste någonstans att den "klubb" som "tävlar" att besöka alla länder räknar att ha varit i landet som att man spenderat en natt där (och totalt 24 timmar om jag inte minns fel). Personligen känns inte transit som man har varit i landet, man ser oftast bara flygplatsen, men med det sagt så ser man knappt mer än det om man är på tjänsteresa någonstans =}
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 20:13

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Det är upp till var och en vad man vill räkna. Själv går jag efter följande regel: har jag lämnat airside (= transithallen) på flygplatsen och åtminstone tagit en nypa frisk luft utanför terminalen, då räknas det. Har jag dessutom lämnat flygplatsen helt räknas det ännu mer! Men om jag bara kliver av planet och går direkt till nästa gate, då räknas det inte.
Svara med citat

Gammal 2012-02-27, 08:18

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSouth Visa inlägg

Det är upp till var och en vad man vill räkna. Själv går jag efter följande regel: har jag lämnat airside (= transithallen) på flygplatsen och åtminstone tagit en nypa frisk luft utanför terminalen, då räknas det. Har jag dessutom lämnat flygplatsen helt räknas det ännu mer! Men om jag bara kliver av planet och går direkt till nästa gate, då räknas det inte.
Darn it, då bommar jag Lettland även på den definitionen :P
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8