ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-08, 10:19

helkev

Nykomling
helkev är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Rykte: 0

Standard Vi bokade platserna längst bak
Nu vet jag inte om det känns rätt längre....

Vi flyger till Turkiet, två veckor i sommar. Flyger med en Airbus A 321. Vi är 2 vuxna och 3 barn. Längst bak i planet är det bara 2 stolar på ena sidan, de har vi bokat till sönerna på 10 och 11 år. Framför dessa har vi bokat till oss vuxna och dottern på 4år. Vi tänkte att det kunde vara skönt för pojkarna att inte behöva sitta vid en "okänd" samt att vi har toaletterna nära (tänker mest på dottern där) plus att maten kommer snabbt.

Men så har jag snöat in på nackdelarna. Det luktar från toaletterna. det blir kö där vi sitter pga toaletterna. Vi kommer av sist, det skakar mer där bak osv.

vi betalar 900kr extra för dessa platser....

Har vi gjort ett bra val eller ska vi omboka platserna och sätta oss på raderna nästan längst fram?
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 10:35

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
Inte fan hade jag betalat 900 kr extra för att få min mat 10 min före de som sitter i mitten av planet. Du kommer av efter de som sitter framför dig ? vad gör det dina väskor kommer inte snabbare iaf och framförallt så går inte bussen snabbare för det. Nä spara dina pengar till något vettigare eller skänk dom till stadsmissionen om du har så gott om dom.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 10:37

Doran06

Medlem
Doran06 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Nu är ju inte flygresan så väldigt lång så problemet kanske inte hinner bli så stort men själv föredrar jag att inte sitta så nära toaletterna. Inte för att det luktar men det kan bli lite stökigt när alla köande till toan står och trängs där.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 10:50

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Håller med. Undviker de bakersta platserna av flera skäl: Toalettkö med risk för armbågar i huvudet, skakningar vilket kan medföra illamående, dålig luft med samma påverkan och allmänt stökigare. Sitter hellre så långt fram som möjligt. Och när det gäller maten, kan barnen få sin mat före de andra passagerarna så att föräldrarna kan hjälpa till. I alla fall de små barnen. Kolla det på hemsidan.
Senast redigerad av Pellsson den 2012-02-08 klockan 10:54.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 12:32

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Håller defintivt med tidigare inlägg. Att sitta längst bak skulle vara billigare, inte dyrare. Jag hade själv oturen att sitta allra längst bak i en Iberia A321 från Teneriffa till Madrid nyligen. (Normalt när jag har val-möjlighet sitter jag så långt fram som möjligt). Har endast negativa kommentarer om att sitta där bak. Och inget som helst positivt.

Gammal 2012-02-08, 13:09

helkev

Nykomling
helkev är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Standard
Jag har nu ombokat våra platser. Vi kommer sitta på rad 2 och 3, nästan längst fram i planet alltså :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8