ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-03, 13:29

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard Malév i konkurs
Enligt deras hemsida så har företaget sats i konkurs: Malév, Hungarian Airlines
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 11:36

Agneta Nilsson

Angry Lurad?!
Halmstad 20120204
Beställer biljetter hos Malév för resa i augusti/september 2012 till Thessaloniki onsdag kväll 1/2 kl 2100. Får biljetter och konfirmation av köpet, fredag 3/2 läser jag på Aftonbladet att förtaget kursat. Mycket dålig stil att bolaget genomför transaktionerna för denna resa. Man borde inte ens en gång lämnat ut dessa biljetter!!!!!!!!!!!!!!
Vi var tio-10-tio stycken som köpte samma kväll och alla fick biljetter och konfitmation av beställningen.
När kommer Malév att betala tillbaka dessa pengar till oss?????
MVh
Agneta Nilsson Halmstad
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 12:44

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Jag är ledsen att säga det men det är långt ifrån säkert att Malev kommer att betala tillbaka dessa pengar. Betalade ni med Visa-kort är det inte helt omöjligt att ni kan få tillbaka pengarna på reseförsäkringen som ingår, men det får ni kolla med er bank.
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 17:22

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av BarneyStinson Visa inlägg

Jag är ledsen att säga det men det är långt ifrån säkert att Malev kommer att betala tillbaka dessa pengar. Betalade ni med Visa-kort är det inte helt omöjligt att ni kan få tillbaka pengarna på reseförsäkringen som ingår, men det får ni kolla med er bank.
Det är inte reseförsäkringen på kortet man kan hänvisa till (såvida det inte finns någon försäkring mot flygbolagskonkurs, men det har jag aldrig sett).

Skyddad är man däremot om flygresan är betald med ett kreditkort, dvs att pengarna betalas i efterhand, och inte dras direkt från ett bankkonto. Då skyddas man enligt konsumentkreditlagen, och man kan reklamera resan till kortutgivare.

Det kan även vara möjligt att reklamera om man har betalt med ett bankkort där pengarna dras direkt från kontot. När Sterling gick i konkurs vet jag att en del kortutgivare var rätt generösa vid behandlingen av dessa ärenden...
Svara med citat

Gammal 2012-02-13, 19:14

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Jag hade också bokat med Malev, jag skrev en reklamation till min kortutgivare, skickade med bokningsbekräftelse, kopia på ID och idag fick jag åter pengarna.
Svara med citat

Gammal 2012-02-13, 19:16

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Agneta Nilsson Visa inlägg

Halmstad 20120204
Beställer biljetter hos Malév för resa i augusti/september 2012 till Thessaloniki onsdag kväll 1/2 kl 2100. Får biljetter och konfirmation av köpet, fredag 3/2 läser jag på Aftonbladet att förtaget kursat. Mycket dålig stil att bolaget genomför transaktionerna för denna resa. Man borde inte ens en gång lämnat ut dessa biljetter!!!!!!!!!!!!!!
Vi var tio-10-tio stycken som köpte samma kväll och alla fick biljetter och konfitmation av beställningen.
När kommer Malév att betala tillbaka dessa pengar till oss?????
MVh
Agneta Nilsson Halmstad
Kan kännas bittert, men beslutet om konkurs togs 3 februari.
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 19:31

Gäst

Question pengarna till baka
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Kan kännas bittert, men beslutet om konkurs togs 3 februari.
Meddelande: Hi !
my name is Bilal Ahmed and i live in Sweden , i have bought a fly ticket from Hungarian Airline Maliv reservations number is MA/2EZ9U2 , my fly day is on Sunday 2012-02-05 from kopenhagen to Budapest och then from Budapest airport to Amman , Jordan airport . I surprised that my reservation has been canceled , i dont know what should i do ? how can i get my money back ? i need someone to tell me what i do please , i have payed about 10200 Swedish krons .
Ditt namn (frivillig uppgift): Bilal Ahmed
Din e-postadress (för kopia av meddelande och om svar önskas): bol_bolbol@yahoo.com.please i need my mony as soon becuse i dont have mony for food iswear plese this my acuont number.81505.9030371653.swed bank.thanks.bilal
Svara med citat

Gammal 2012-02-24, 05:31

Oneway

Världsvan

Standard
Have you paid your trip with a card on the internet, then ask your card company to get your money back.
Svara med citat

Gammal 2012-05-10, 18:27

Gäst

Standard
jag vill ha mina pengar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8