ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-20, 22:17

Gäst

Standard Hjälp angående handbagage/datorväska/handväska!!
Hej! Självklart har jag googlat, men det har inte hjälpt mycket. Jag undrar följande:

Ska resa till Usa och kommer ha med mig ett handbagage (cabinväska som jag rullar). Jag kommer även ha med mig en dator. Utöver detta bär jag på en ganska så stor handväska/axelremsväska där det får plats ganska mycket saker. Ja, det är liksom inte någon liten "party/plånboksväska" direkt.

Jag undrar därför om detta kommer att räknas som för mycket handbagage? Någon som vet? Datorn borde väl gå att få ombord som en personlig sak utöver handbagaget?

Jag vet att en handväska är okej utöver handbagaget, men då min är ganska så stor så undrar jag om någon vet restrektionerna för dessa "handväskor".

Hoppas jag har gjort mig förstådd...

Tack på förhand.
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 23:59

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Stoppa ner datorn i handväskan (om den nu är så stor) och säg att det är en datorväska om någon skulle fråga. Så länge varken kabinväskan eller handväskan är abnormala till formatet så är det nog ingen större fara, jag har sett vissa bära in väldigt mycket saker i kabinen. Men har man otur så kanske man åker på patrull, men den risken anser jag vara rätt liten!
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 10:05

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej! Självklart har jag googlat, men det har inte hjälpt mycket. Jag undrar följande:

Ska resa till Usa och kommer ha med mig ett handbagage (cabinväska som jag rullar). Jag kommer även ha med mig en dator. Utöver detta bär jag på en ganska så stor handväska/axelremsväska där det får plats ganska mycket saker. Ja, det är liksom inte någon liten "party/plånboksväska" direkt.

Jag undrar därför om detta kommer att räknas som för mycket handbagage? Någon som vet? Datorn borde väl gå att få ombord som en personlig sak utöver handbagaget?

Jag vet att en handväska är okej utöver handbagaget, men då min är ganska så stor så undrar jag om någon vet restrektionerna för dessa "handväskor".

Hoppas jag har gjort mig förstådd...

Tack på förhand.
Vilket flygbolag åker du med?

De amerikanska flygbolagen brukar ha ett handbagage + en "personal item", och med det menas handväska, datorväska etc... ...så du har med dig en för mycket. Men försök få ned datorn i antingen handväskan eller den andra väskan om du är orolig.
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 12:26

Gäst

Standard
Jag åker med Sas. Ringde precis till deras kundtjänst och de sa att jag bara få ha med mig ett handbagage och inget annat. Inte dator, inte handväska. Hon rekommenderade mig att stoppa datorn i handbagaget.

Men det känns ju lustigt för jag menar datorn väger ju jättemycket och då lär det ju bli övervikt på handbagaget om jag har fler saker däri?!
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 12:48

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag åker med Sas. Ringde precis till deras kundtjänst och de sa att jag bara få ha med mig ett handbagage och inget annat. Inte dator, inte handväska. Hon rekommenderade mig att stoppa datorn i handbagaget.

Men det känns ju lustigt för jag menar datorn väger ju jättemycket och då lär det ju bli övervikt på handbagaget om jag har fler saker däri?!
Åker du med SAS och de säger att reglerna för din biljett är dessa så bör du följa vad de säger för att vara på säkra sidan. Jag har än så länge aldrig råkat ut för att någon frågat om att få väga mitt handbagage. Så länge väskan inte ser allt för tung ut (t.ex. att du har problem att bära den) så tror jag att du är safe.

Personligen tror jag inte att du kommer att få problem om du bär ombord en kabinväska av godkända mått, en normalstor axelremsväska och en laptop eller tablet i handen - men huruvida du vill chansa får stå för dig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8