ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-04, 17:50

carlbergmobile

Nykomling
carlbergmobile är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard NewArc flygplatsen
Undrar hur det fungerar på flygplatsen när man bara är på genomresa... blir man placerad i någon transferhall och inte får gå ur den innan anslutningsflyget kommer.... vi har en väntetid på 5 timmar innan ansl. flyg kommer.

Det vore ju roligt att ta tåget och kolla in new york när man ändå har 5 timmar till förfogande...
Svara med citat

Gammal 2011-12-04, 20:15

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
I USA finns det inga transit-hallar. Ett okänt fenomen! Efter att du har gått genom pass och tull-kontroll kan du göra vad du vill - åka in till NYC t.ex. om du tycker du har tillräckligt med tid. Bara tänk på att du skall gå genom säkerhetskontrollen när du kommer tillbaka till flygplatsen. Troligtvis kommer du att vara incheckad till din slutdestination så du behöver inte bekymra dig om att checka in igen.

Gammal 2011-12-04, 21:02

carlbergmobile

Nykomling
carlbergmobile är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Standard Hej
Tack för svaret, brukar säkerhetskontrollen ta lång tid???
Svara med citat

Gammal 2011-12-04, 23:18

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard
Beror helt på hur många andra avgångar det är just då! Om det är mitt i rusningen kan det ta en liten stund. Långa köer. Personligen hade jag nog planerat att komma tillbaka till flygplatsen 90 minuter innan avgång, men jag tycker också om att ha gott om tid. 60 minuter är nog tillräckligt, men en ren gissning. Det var länge sedan jag passerade Newark. Kanske någon annan som har varit där nyligen kan kommentera. Oavsett vilket så kommer du inte att ha speciellt mycket tid inne i NYC.

Gammal 2011-12-05, 16:30

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Standard
Jag var på newark i somras men jag åkte ju utrikes medan trådstartaren ska åka inrikes? så det är nog inte samma säkerhetskontroll. Den säkerhetskontrollen jag gick igenom tog ingen tid alls. Är du redan incheckad till slutdest skulle jag def åka in till new york en sväng och åka tillbaka till newark när det återstod 90 min till avresa. Att åka tåget mellan Penn stat och newark tar inte mer än ca 40min.

Jag träffade faktiskt en britt som var ute och gick i shorts en dag på manhattan när det var ganska kallt, och han berättade att han hade några timmar på sig mellan sina flyg och hade bestämt sig för att åka in till stan. Dessvärre hade han checkat in alla sina kläder och trodde det skulle vara varmare i new york sa han.
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 16:46

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard
Säkerhetskontroll i USA för utrikes och inrikes flyg är exakt samma. Och en annan tråd antyder att slutliga destinationen är Costa Rica. Men som sagt, har ingen betydelse.
Senast redigerad av malama den 2011-12-05 klockan 16:48.
Svara med citat

Gammal 2011-12-06, 20:03

gäst

Standard
Jag har precis kommit hem från Newark för några dagar sedan. Hade också 5 timmar där och valde att åka till Jersey Gardens, en outlet som ligger några minuters bussväg från Newark. Det går bussar från P4-parkeringen och kostar 9 dollar T/R. Kunde spendera ca 3 timmar där (om allt klaffar med buss så man slipper vänta).

Mina kollegor har tidigare åkt samma tur och då tagit sig in till Manhattan. Du får ca 2 timmar att spendera i Manhattan om inga förseningar med flyg. Tåget in tar ca 30 min.

Det räcker att du är tillbaka på Newark ca 75 min innan avgång. Boarding för inrikes är ca 30 min före avgång och för utrikes ca 45 min före avgång. Passkontroll och säkerhetskontroll tar ca 30 min.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8