ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-01, 14:45

Alex84

Question Bagagemått
Hej!

Reser till USA inom kort, flyger med SAS från CPH till LHR. Och sedan LHR - JFK med Virgin Atlantic.

Undrar om SAS är väldigt noga med bagagemåtten, då min resväska är 162 cm och gränsen är 158 cm.

Tror ni man klarar sig eller blir det tillägg på 400:-?

Mvh Alex
Svara med citat

Gammal 2011-12-01, 15:48

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Alex84 Visa inlägg

Hej!

Reser till USA inom kort, flyger med SAS från CPH till LHR. Och sedan LHR - JFK med Virgin Atlantic.

Undrar om SAS är väldigt noga med bagagemåtten, då min resväska är 162 cm och gränsen är 158 cm.

Tror ni man klarar sig eller blir det tillägg på 400:-?

Mvh Alex
Jag har aldrig hört talas om att någon skulle ha drabbats av tilläggsavgifter om man har ett bagage som är något för stort. Skulle det vara uppenbart, om man kom släpandes med en gigantisk koffert så är det möjligt - men annars så kan du nog vara lugn.

Däremot så är de flesta oerhört petiga med vikten på det incheckade bagaget...
Svara med citat

Gammal 2011-12-02, 08:22

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Som sagt, vikten är viktigast (haha). Investera i en bra bagagevåg så du har koll på vikten vid hemresan. Det är lätt att förköpa sig i USA.
Svara med citat

Gammal 2011-12-02, 10:15

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Nu är det nog som sagt väldigt liten risk att du behöver betala någonting om väskan är så pass lite större än maxmåtten. Men skulle du åka på avgiften så är det en kostnad på ungefär 550:- med SAS. Tar du däremot med dig en extraväska så får du ytterligare 23 kilo och det kostar dig bara cirka 350:-. Väldigt billigt om man åker till USA för att shoppa eller behöver ha mycket bagage med sig dit.

Ha det så trevligt på din resa!
Svara med citat

Gammal 2011-12-02, 14:53

Alex84

Smile
Tackar så mycket för informationen!

De lär bli samma resväska och antagligen köper jag en där för att ta hem 2 väskor

Mvh Alex
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8