ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-22, 06:06

Petra_Ka

Nykomling
Petra_Ka är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Svarta listan? Cebu pacific mfl
Jag och sambon ska åka bort 11 veckor i vinter. Kommer bla besöka Filippinerna och lär ju ta oss dit på nått sätt ( gärna via Borneo ) från Thailand.

Läst att många flyger Cebu pacific... Har dock sett att de står på EU:s svarta lista? Är det nått att bry sig om?

Båda vi är VÄLDIGT flygrädda och kanske överdrivet nojjiga.
Svara med citat

Gammal 2011-10-22, 09:29

Bangkok-Sture

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Petra_Ka Visa inlägg

Jag och sambon ska åka bort 11 veckor i vinter. Kommer bla besöka Filippinerna och lär ju ta oss dit på nått sätt ( gärna via Borneo ) från Thailand.

Läst att många flyger Cebu pacific... Har dock sett att de står på EU:s svarta lista? Är det nått att bry sig om?

Hej, jag har åkt med Cebu Pacific ett tjugotal ggr dom senaste åren och har bara gott att säga om dom.

Har främst åkt BKK-MNL och HKG-MNL samt lite inrikes med dom.Det enda jag kan klaga på är att HKG-MNL har en tendens att alltid vara försenat.

Bra med Cebu P. till MNL är att dom använder den nya Terminal 3 där.Den gamla terminal 1 kan vid fel tidpunkt vara en riktig pina.

Så kort och gott, till rätt pris så åker jag gärna med Cebu P.

Du minns kanske den trevliga säkerhetsdemonstrationen som spreds på nätet för ett tag sen?

Cebu Pacific Air Flight Attendants / Stewardess / Cabin Crew Dancing - YouTube
Svara med citat

Gammal 2011-10-22, 10:33

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Petra_Ka Visa inlägg

EU godkänner inga flygbolag från Filippinerna. Troligen på grund av att deras luftfartamyndigheter inte håller acceptabel standard på tillsynen.

Men - de har en modern flotta med en medelålder på knappt fyra år.
Svara med citat

Gammal 2011-10-22, 17:07

Petra_Ka

Nykomling
Petra_Ka är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
Tack för era svar!

Vi lär ju inte ha så mycket annat val än att flyga och det känns som att cebu pacific kanske är det bästa valet i så fall trots allt.

Haha, rolig film. Bra låtval också " Just dance, it´s gonna be okay"...
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 21:18

Gäst

Standard
Flög med dem förra våren både tur och retur Hong Kong och inrikes ett antal ggr i Filippinerna, har rest en hel del och anser dem vara det bästa flygbolag jag flygit med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8