ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-16, 12:07

DalaMicke

Nykomling
DalaMicke är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Thumbs down On-line incheckning med Air Asia
Hej!

Jag skall flyga med Air Asia i december. Lite olika sträckor mellan länder (Vietnam, Malasia, Kambodja, Thailand).
Jag har valt att använda deras on-line incheckning. Finns det någon här som har erfarenhet av deras on-line incheckning?

Vilka dokument måste visas upp på flygplatsen? Passet givetvis (plus kreditkortet som resan betalades med), men räcker det med det boardingcard man printar ut vid on-line incheckningen?
Har också fått en pdf med tre sidor bokningsinfo (bokningsnummer, bagegeinfo, faktura osv.) redan nu.
5 resor = totalt 15 sidor!

Bör jag skriva ut även dessa och ta med, eller räcker det med det boardingcard man skriver ut vid on-line incheckningen?

Jag tycker det borde räcka med boardingcard men vill inte riskera att bli nekad ombordstigning pga. detta.
På deras hemsida står bara hur själva on-line incheckningen går till, men inte klart och tydligt att det räcker att ta med enbart boardingcard.

Nån som provat detta?
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 14:51

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av DalaMicke Visa inlägg

Hej!

Jag skall flyga med Air Asia i december. Lite olika sträckor mellan länder (Vietnam, Malasia, Kambodja, Thailand).
Jag har valt att använda deras on-line incheckning. Finns det någon här som har erfarenhet av deras on-line incheckning?

Vilka dokument måste visas upp på flygplatsen? Passet givetvis (plus kreditkortet som resan betalades med), men räcker det med det boardingcard man printar ut vid on-line incheckningen?
Har också fått en pdf med tre sidor bokningsinfo (bokningsnummer, bagegeinfo, faktura osv.) redan nu.
5 resor = totalt 15 sidor!

Bör jag skriva ut även dessa och ta med, eller räcker det med det boardingcard man skriver ut vid on-line incheckningen?

Jag tycker det borde räcka med boardingcard men vill inte riskera att bli nekad ombordstigning pga. detta.
På deras hemsida står bara hur själva on-line incheckningen går till, men inte klart och tydligt att det räcker att ta med enbart boardingcard.

Nån som provat detta?
Jag är intresserad att veta även jag, har bokat en flygning med Air Asia (Bangkok - Ho Chi Minh ToR) och valde även det. På de flesta andra så ska det väl räcka att checka in genom att surfa in på sidan? Skicka ett pm om du vill ha min mail kan vi korrenspondera lite.

*edit* Tror de kör med någon Ryanair-variant, alltså utskrivet boarding-kort = allt som behövs (+identitetshandlingar osv). Den resenär som inte kommer antar jag ersätts av en stand-byresenär. Skulle dock ändå vara kul att höra från någon som flugit med dem. *edit*
Senast redigerad av chazzie den 2011-10-16 klockan 14:54.
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 17:55

Bangkok-Sture

Standard
Åkte nyligen BKK-KUL T/R och behövde ej visa upp annat än kort/pass och boardingkort.

Däremot skulle boardingkortet stämplas vid "document check counter".
Svara med citat

Gammal 2011-10-19, 13:58

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Bangkok-Sture Visa inlägg

Åkte nyligen BKK-KUL T/R och behövde ej visa upp annat än kort/pass och boardingkort.

Däremot skulle boardingkortet stämplas vid "document check counter".
Tack för infon! Gissar att det är samma som gäller vid BKK-SGN och åter =}
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8