ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-13, 01:43

cherubrock

Nykomling
cherubrock är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard WizzAir - Angående maxstorlek för handbagage
Hej! Jag skall flyga till Budapest med Wizzair och har en fråga angående maximiomfånget på handbagaget.
Jag vet att de väger handbagage och går efter vad siffrorna visar. Är det mer än 10 kg får man betala och checka in väskan...
Jag har en väska som jag tror är LITE för stor, vi snackar 5 centimeter för hög kanske. Max omfånget på handbagage är 55x40x20.
Förstås hade jag ingen mindre i hemmet, jag är inte så hjärndöd så att jag inte byter om jag har onda aningar. Vad anser erfarna WizzAir resenärer, ska jag försöka hitta en mindre väska eller tror ni att de accepterar min väska som är litet, litet för stor? Hur långt kan man tänja på gränserna?

Tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 18:00

Bangkok-Sture

Standard
Både här hemma i Sverige och i Budapest har dom stålbur där väskan måste passa.Gör den inte det så blir det problem.
Svara med citat

Gammal 2011-10-18, 15:04

Gäst

Standard
När vi reste sist med Wizz (som för övrigt är ett bra bolag), bad de en kille lägga sin ryggsäck i stålburen. Han ställde den upp och incheckaren tänkte underkänna den. Då la han den ner på sidan istället och med ilskna ögonkast från incheckningskillen blev ryggsäcken godkänd.
Kontenta : De kan vara MYCKET nitiska.....
Svara med citat

Gammal 2011-11-05, 14:21

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Min erfarenhet av Wizzair är att dem är noggrannare med antalet handväskor än deras storlek. Jag har ofta haft med väskor som var något för hög eller tjock utan problem. Men handlar du t.ex en limpa cigg i tax-freen så ska den ner i handväskan, annars räknas den som separat väska och får stanna kvar på flygplatsen!

I Budapest bad dem mig checka in en flaska whiskey som jag hade i handen som tur var kunde jag trycka ner den i innerfickan i min jacka tills jag gått igenom gaten. Kändes lite onödigt men sådana är reglerna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8